רגע לאחר הוזלת הקישוריות: דש ממליץ על 3 מניות תקשורת

ערן יעקובי חוזר על הטענה כי תמחור 3 המניות הגדולות (ובעיקר בזק) נמצא כיום בשפל ■ ממליץ לאסוף את מניות התקשורת לפי הסדר הבא: בזק, סלקום ופרטנר

לאחר שמשה כחלון הכריז היום על הוזלת דמי הקישוריות, במחלקת ניירות ערך של בית ההשקעות דש, מוציאים סקירה מעודכנת למניות התקשורת.

כאשר חדשות הקישוריות כבר בחוץ, האנליסט ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר דש ברוקראז', חוזר על הטענה שלו כי תמחור 3 המניות הגדולות (ובעיקר בזק שאמורה להיפגע מעט באופן יחסי כתוצאה מהחלטה זו) נמצא כיום בשפל ומתרגם הצלחה פנומנאלית של משרד התקשורת בהכנסת תחרות מלאה בכל הסקטורים כבר בשנים הקרובות. "נחזור ונאמר כי גם ללא מחירי יעד מעודכנים, לאור תשואת התזרים והדיבידנד, אנו ממליצים לנצל את ההזדמנות שתופעת העדר יוצרת ולאסוף את מניות התקשורת לפי הסדר הבא: בזק (ביזור סיכון), סלקום (יציבות) ופרטנר (התייעלות ודם חדש)", כתב בהמלצה שלהם.

יעקובי מוריד בחשבון פשוט ומחמיר, כ-1.5 מיליארד שקל מההכנסות המצרפיות של 3 חברות הסלולר וחוזים כי שיעור EBITDA המייצג בחברות הסלולר יעמוד על כ-31%, קצת פחות מ-2 מיליארד שקל לחברה - כאשר הממוצע של שתי הגדולות היום עומד על כ-2.5 מיליארד שקל.

האנליסט צופה רווח נקי של 900 מיליון שקל לחברה (לעומת 1.2 מיליארד שקל לחברה). להערכתו, תשואת התזרים הפנוי של שתי חברות הסלולר, במקרה כזה ובהנחה כי גם תקציב ההשקעות שלהן יקטן, עדיין עומדת על כ- 11% ותשואת הדיבידנד על כ- 9%.

בדש מעריכים כי חברות הסלולר צפויות להגיש בג"ץ כנגד ההחלטה ולכן ייתכן שלא תבוצע כבר בינואר. "בכל מקרה, היינו מניחים שפעולות מנע מפצות כבר נרקמות ו/או מבוצעות כדוגמת העברת מנויים לתכנית חבילה קבועה, העלאת תעריפים במקטעים אחרים וכדומה".

"אנו לא מאמינים כי אכן 12 מפעילים וירטואליים יעלו לאוויר. גם לאחר מכן, בהנחה ששניים ישרדו את דרך החתחתים, קשה לנו לראות כיצד הם מזעזעים את השוק כאשר הצרכן הישראלי רגיש פחות למחיר ויותר לשירות וערך מוסף כמו תוכן", נכתב בסקירה.