אירופה סיימה בשיא של 3 שבועות בזכות הנתונים מארה"ב

העליות השבועיות באירופה היו החדות ביותר מזה 8 שבועות ■ בורסות אסיה ננעלו בעליות שערים ■ מדד הפוטסי 300 עלה היום ב-0.8% ואת השבוע סיכם בעלייה של 3.6%

בורסות אירופה סגרו את השבוע בשיא של שלושה שבועות לאחר שרשמו את העליות השבועיות החדות ביותר מזה 8 שבועות. המשקיעים התנפלו על שוק המניות לאחר פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב שהצביע על ירידה מתונה מהצפי במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי באוגוסט. עם פרסום נתון זה זינקו הבורסות באירופה עד כ-2%, אך לאחר פתיחת המסחר בארה"ב ופרסום נתון מאכזב כאשר מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים הצביע על ירידה חדה מהצפוי, התמתנו העליות גם בארה"ב וגם באירופה ובסיום חתמו המדדים בעליות של כ-1%. מדד הפוטסי 300 עלה היום ב-0.8% ואת השבוע סיכם בעלייה של 3.6%.

"אני לא מצפה, על סמך הנתונים שקיבלנו היום כי התיאבון לסיכון יחזור בגדול, אך החששות המיידיים כי הכלכלה האמריקנית עלולה ליפול שוב למיתון פחתו במקצת היום" אמר קלאוס ווינר, ראש מחלקת המחקר בבנק ההשקעות ג'נרלי.

מניות הפיננסים, אשר מקבלות את כוחן מאווירה של צמיחה כלכלית, בלטו היום בעליות, כאשר מניות הבנקים ברקליס, סוסייטה ג'נרל, קרדיט אגריקול וקרדיט סוויס רשמו עליות שנעו בין 3.2% ל-4.2%.

הפתעות לטובה בזירת המאקרו

המכירות ברשתות הקמעונאיות באירופה עלו ב-0.1% בחודש יולי (לעומת יוני), בעוד שבשוק ציפו דווקא לקיפאון במכירות. כך עולה מנתונים שפרסם היום האיחוד האירופי.

מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור חודש אוגוסט אמנם ירד ל-56.2 נקודות מ-56.7 נק' ביולי, אך הוא היה מעל התחזיות המוקדמות של האנליסטים, שציפו ל-56.1 נק'. קריאה מעל 50 נקודות מלמדת על התרחבות במגזר. במקביל, מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים באירופה עלה לשיא של 3 חודשים - 55.9 נקודות בחודש אוגוסט, לעומת 55.8 נק' ביולי. האנליסטים ציפו למדד של 55.6 נק' באוגוסט, כך שגם כאן הייתה הפתעה לטובה.

מבין המניות שבולטות באירופה, נציין את מניית BP שריכזה עניין, לאחר שפרסמה עדכון בעניין הדליפה במפרץ מקסיקו.

קבוצת הכרייה הבריטית Antofagasta בלטה לשלילה, לאחר שבסיטיגרופ חתכו המלצתם למנייה ל"החזק" מ"קנייה". האנליסטים אמרו שהם יחפשו חשיפה לסקטור דרך מניה מומלצת יותר - Xstrata .

בציריך, חברת התרופות, רוש , בלטה לחיוב לאחר שחשפה יוזמה להפחתת עלויות ואישרה את תחזיתה לשנה כולה.

בפרנקפורט, המגזר שהוביל את העליות הוא מגזר הרכב, ונציין את פולקסוואגן ודיימלר .

אסיה: מומנטום חיובי מתמשך

בורסות אסיה המשיכו גם היום את המומנטום החיובי ומטפסות לשיא של כשבועיים, על רקע נתוני מאקרו טובים שפורסמו ביומיים האחרונים בארה"ב, אשר מפחיתים את החששות מפני גלישת הכלכלה הגדולה בעולם למיתון נוסף.

מדד ה-MSCI אסיה ננעל בעלייה של 0.72%, וזאת לאחר שאתמול הוא עלה ב-1.3% לאור קריאה חזקה מהצפוי של מדדי מנהלי הרכש בסין ובארה"ב. טים שרודר, מנהל השקעות ב-Pengana Capital, אמר לסוכנות בלומברג כי "מדד מנהלי הרכש הפחית את החששות בשווקים מפני מיתון נוסף בארה"ב. גם המדד בסין היה טוב ונתוני הצמיחה החזקים שפורסמו אתמול באוסטרליה תרמו לחיזוק ביטחון המשקיעים".

ןמבין המניות שבלטו היום באסיה נציין את הונדה וניסאן שנסחרו בעליות לאור הסנטימנט החיובי בארה"ב. שליש ממכירותיהן של 2 חברות הרכב הללו מקורן בארה"ב, כך שהנתונים הטובים שפורסמו מעבר לים מספקים רוח גבית למניות אלו.

בהונג קונג, מניית Ping An, הלא היא חברת הביטוח השנייה בגודלה סין, ננעלה בעליות לאחר שהודיעה על רכישת נתח בבנק הסיני Shenzhen Development בתמורה ל-4.3 מיליארד דולר.אסיה: