מודיעין מבהירה: "הפרסומים של IPC נעשו ללא ידיעתנו"

השותפה האמריקנית לרישיונות "מירה" ו"שרה", IPC, דיווחה אתמול כי אתרי הרישיונות מצדיקים קידוחי אקספלורציה וכי במקום ישנן תגליות גז בהיקף של 5.71 TCF בסך הכל

לאחר שחברת IPC פרסמה אתמול (שבת) את התוצאות הראשוניות של הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ברישיונות "מירה" ו"שרה", מגיבה היום השותפה הישראלית מודיעין שבשליטת צחי סולטן ומבהירה כי "הפרסומים האמורים נעשה ללא ידיעתה ושלא על דעתה".

מודיעין מסבירה כי כפי שדווח בעבר, ברישיונות נעשה סקר סייסמי תלת-מימדי במהלך שנת 2009. המידע הגולמי שהתקבל בסקר עבר עיבוד ראשוני על ידי חברת Western Geco, אשר היא זו שביצעה את הסקר. על פי ניתוח של היועצים המקצועיים של השותפות, לא ניתן עדיין להסיק מהעיבוד הראשוני כאמור מסקנות לגבי קיומם של מאגרים בשטח הרישיונות וגודלם.

על דעת כל השותפים ברישיונות, הוחלט לבצע פעולות עיבוד מתקדמות של המידע אצל חברה בינלאומית המתמחה בתחום. העיבוד המתקדם והפענוח הסופי יושלמו רק בעוד מספר חודשים.

נזכיר כי אתמול דיווחה IPC כי אתרי הרישיונות מצדיקים קידוחי אקספלורציה וכי במקום ישנן תגליות גז בהיקף של 5.71 TCF בסך הכל בשווי כולל מוערך של כ-7.7 מיליארד דולר.

לפי תוצאות הסקרים, ברישיון "מירה" ישנו פוטנציאל לגז טבעי בכמות של 3.03-5.45 TCF (טריליון רגל מעוקב), כאשר ההערכה החציונית עומדת על 4.24 TCF. באשר ל"שרה", ההערכות הן כי ישנה כמות גז של 1.05-1.89 TCF, כאשר ההערכה החציונית הינה ל-1.47 TCF.