צ'ק פוינט בשיא של 8 שנים - מריוס נכט מוכר מניות ב-105 מ' ד'

נכט, אחד מ-3 מייסדי החברה וכיום סגן היו"ר, הגיש בשבוע האחרון בקשה למכירת 3 מיליון מניות ■ ייתכן כי רק חלק מחבילת המניות נמכרה בפועל, וחלקה האחר יימכר בקרוב

זה אולי נשמע כמו תקליט שבור, אך מדהים בכל פעם מחדש. מריוס נכט, אחד משלושת מייסדי ענקית האבטחה צ'ק פוינט וכיום סגן יו"ר בחברה, שוב מבקש למכור חלק מהחזקותיו בה, והפעם לא תמורת מיליוני דולרים בודדים או עשרות מיליוני דולרים, כי אם תמורת מאות מיליוני דולרים.

נכט הפך בשנתיים האחרונות לאחד מבעלי העניין המממשים היותר עסוקים בצ'ק פוינט. ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין, עולה כי נכט ביקש למכור בשנתיים האחרונות (לא כולל הבקשה האחרונה) מניות צ'ק פוינט תמורת סכום כולל של 284.1 מיליון דולר (כמיליארד שקל), וייתכן מאוד שחלק ניכר מהן אכן נמכר בפועל.

השנה לקח נכט פסק זמן די ארוך מפעילות המימושים, אך כנראה שהנסיקה במניה (פרטים בהמשך) גרמה לו לחדש את פקודות המכירה. נכט הגיש בשבוע שעבר לרשות ניירות ערך האמריקנית בקשה למכור 3 מיליון מניות צ'ק פוינט, שלפי מסמך המכירה שהוגש לרשות שוות 105 מיליון דולר (משהו כמו 399 מיליון שקל) - סכום שאינו הולך ברגל גם למיליארדר כמו נכט.

נכון לרגע זה, אין ודאות שנכט אכן מכר את המניות. אך גם אם חלקן אכן נמכר, וחלקן האחר יימכר בשבועות הקרובים - המהלך של נכט מצביע על כוונתו להמשיך ולהנזיל את החזקותיו בחברה, 17 שנה לאחר שהקים אותה יחד עם גיל שויד ושלמה קרמר. קרמר פרש לפני מספר שנים מתפקידיו בחברה (וזאת, לאחר שמימש חלק ניכר מהחזקותיו בה), ואילו שויד עדיין מכהן בה כיו"ר וכמנכ"ל.

כך או אחרת, נכט לא אמור להיתקל בבעיה בבואו לממש כמות כזו של מניות. צ'ק פוינט, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 7.4 מיליארד דולר, מרכזת מדי יום מחזור מסחר ממוצע של 2.2 מיליון מניות בקירוב, ולכן הפצת 3 מיליון מניות אינה אמורה להוות בעיה.

מחזיק ב-9.1% מהמניות

נכט הוא בעל המניות השני בגודלו בצ'ק פוינט, ויש לו החזקה של 9.1% מהון החברה (שווי החזקה של 679 מיליון דולר). לפי מסמכי החברה, נכט הוא גם המוטב של קרן נאמנות שמחזיקה בעוד 1.918 מיליון מניות צ'ק פוינט. הקרן הוקמה במאי 2005 ואמורה לפקוע במאי 2011 (שמונה חודשים מהיום), ושווי המניות שבידיה הוא 68 מיליון דולר בקירוב.

בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט הוא שויד, עם החזקה של 15.0% מהון המניות (שווי החזקה של 1.2 מיליארד דולר). בנוסף, רשימת בעלי העניין בחברה כוללת שני גופים מוסדיים - קרנות של Ameriprise Financial עם החזקה של 5.5%, וקרנות של FMR עם החזקה של 6.8%.

המניה במומנטום חיובי

העיתוי בו בוחר נכט לממש חלק נוסף מהחזקותיו בחברה אינו מקרי. צ'ק פוינט נהנית לאחרונה מחיבוק חם של ציבור המשקיעים, ומבדיקת "גלובס" עולה כי המניה מצויה ברמות שיא אליהן נסקה בפעם האחרונה לפני שמונה שנים (!). ביום שישי האחרון נסגרה המניה על מחיר של 35.53 דולר - מרחק של 70 סנט מהשיא שנקבע באפריל האחרון. תשואת המניה בשנה האחרונה עומדת על 33%, אך התשואה מתחילת השנה צנועה בהרבה - בקושי 5%.

ייתכן מאוד שהמומנטום החיובי סביב מניית צ'ק פוינט נובע מרכישת חברת האבטחה מק'אפי בידי אינטל, תמורת 7.7 מיליארד דולר ולפי מכפילים דלילי חמצן.

כך או אחרת, בתי ההשקעות המכסים את צ'ק פוינט מאמינים כי למניה יש עדיין לאן לשאוף, ומצמידים לה מחיר יעד ממוצע של 40.93 דולר - 15% מעל המחיר הנוכחי.