המסחר בת"א הסתיים במגמה מעורבת: אלעד קנדה צנחה

היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל ■ שמיר זינקה 122% במחזור ענק ■ מליסרון רוכשת השליטה בבריטיש ישראל בפרמיה של 32%

בורסת תל אביב חיפשה היום (ב') כיוון באמצעו של שבוע מסחר מקוצר לרגל חג ראש השנה, שיחול מחרתיים. המסחר הסתיים במגמה מעורבת, לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול. בורסות וול סטריט סגורות היום לרגל יום העבודה ("לייבור דיי") ובהיעדרן ניסו המשקיעים בתל אביב לשאוב רמזים מהמסחר באירופה ובאסיה, בהן פתחו הבורסות המרכזיות את שבוע המסחר בעליות שערים. המחזור הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

בזירת המאקרו, הלשכה המרכזית לססטיסטיקה פרסמה היום תחזית, לפיה התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) יצמח ב-2010 בשיעור של 4.1% לעומת צמיחה של 0.8% בלבד ב-2009. יתרה מזאת - הצמיחה של התוצר העסקי צפויה לעמוד על 4.5% לעומת 0% ב-2009. גם השנה שיעור הצמיחה בישראל הוא גבוה משמעותית לעומת מדינות ה-OECD, שם עמד שיעור הצמיחה הממוצע על 2.7% בלבד.

תחזית הצמיחה של הלמ''ס גבוהה גם מתחזית הצמיחה המעודכנת של בנק ישראל העומדת על 3.7% בלבד. לפי הערכות, בנק ישראל צפוי לעלות את התחזית בקרוב לשנה הנוכחית. עוד עולה מהתחזית, כי הייבוא לישראל צפוי להסתכם ב-12.7 מיליארד דולר והייצוא, אשר זינק לפי הלמ"ס ב-13.1%, יעמוד על 13.1 מיליארד דולר (11 מיליארד דולר ללא יהלומים וחברות הזנק).

לפי הלמ''ס הצריכה תעלה ב-5% ב-2010 לעומת עלייה של 1.7% בלבד ב-2009. ניתוח נתוני הצריכה הפרטית מעלה כי הצריכה הפרטית לנפש, המוכנה "רמת החיים", צפויה לעלות ב-2010 ביותר מ-3%, לעומת ירידה קלה של 0.2% ב-2009. עוד עולה כי צריכת מוצרי בני קיימא תעלה ב-2010 לפי הלמ''ס בשיעור ניכר של 8.3%. גם הצריכה הציבורית גדלה אף היא בשיעור של 4% כמעט.

סוחר באחד מחדרי המסחר הגדולים עמו שוחחנו לאחר פתיחת המסחר מסר כי "המסחר מתנהל כצפוי על מי מנוחות כאשר השוק מחפש כיוון. בגדול, בלי תסריטים לא צפויים, השוק יעמוד בעמדת המתנה עד לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט. הכיוון הכללי חיובי אבל הפתעות שליליות תמיד יכולות לצוץ פתאום".

סקטור הגז מתממש, עליות חדות בביומד

שותפויות הגז והנפט רותחות באחד-העם והן המשיכו לרכז עניין רב גם היום, לאחר זינוקים מרשימים בשעריהן בימי המסחר האחרונים. היום חלקן התממשו, בכל אופן. נציין את רציו , דלק קידוחים , אבנר ומודיעין .

"גלובס" חשף אתמול כי חברת מליסרון ועופר השקעות רוכשות את השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש ישראל . מליסרון ועופר השקעות ירכשו 117 מיליון מניות בריטיש המהוות 71% מהון המניות המונפק של בריטיש ישראל לפי 14.5 שקל למניה - מחיר הגבוה ב-32% ממחיר הבסיס של בריטיש אתמול בבורסה ומשקף לעסקה שווי של 1.7 מיליארד שקל, כאשר מחיר זה גוזר לחברה שווי כולל של 2.4 מיליארד שקל. מליסרון תרכוש 60% מהמניות ועופר השקעות תרכוש כ-40% מהמניות הנרכשות.

שותפות חיפושי הגז והנפט גלוב אקספלוריישן אישרה אתמול בערב כי הצד השלישי עימו אישר דירקטוריון השותפות לנהל מו"מ לכניסתו לשותפות בשיעור של15% מהרישיונות של השותפות ב-24 באוגוסט - היא חברת יולי חיפושי נפט, שהינה חברה פרטית של יולי עופר ובני משפחתו שהוקמה לאחרונה, כפי שהעריכו בשוק.

עופר עצמו כינס הבוקר מסיבת עיתונאים שבה הודיע על ריכוז פעילות חיפושי הגז והנפט של הקבוצה בתוך חברת שמיר , שזינקה במחזור ענק.

מניית אלעד קנדה אכזבה את המשתתפים בהנפקה וסיימה את היום הראשון בבורסה במחיר של 13.79 שקל לעומת 19.80 שקל בהנפקה, במחזור נמוך של כ-130 אלף שקל, כך שהמשקיעים בהנפקה הפסידו כ-10% "על הנייר".

סקטור הביומד התעורר היום עם עליות בולטות בשורה ארוכה של מניות, ללא סיבה נראית לעין. נציין את ביו לייט , לייפוייב, ביוקנסל ובריינסוויי . מדד הביומד רשם עלייה של 3.1%.

גם מניית מדיקל זינקה. החברה הודיעה היום כי במהלך חודש אוגוסט, ארבעה מרכזים רפואיים נוספים בארה"ב בחרו במכשיר שפיתחה, כפתרון למניעת קרישי דם במערכת הורידית העמוקה (DVT) בניתוחים אורטופדיים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]