בכיר בפימקו: "יוון תגיע לחדלות פירעון בסיום תוכנית החילוץ"

"פשיטות הרגל ימנעו מהמדינה מלשלם את חובותיה כאשר תסתיים תוכנית החילוץ בעוד שלוש שנים" ■ "בתרחיש הטוב ביותר, החוב של ממשל יוון יתנפח ל-150% מהתמ"ג"

"יוון עדיין ניצבת בפני סיכון 'בסיסי' של חדלות פירעון, פשיטות הרגל ימנעו מהמדינה מלשלם את חובותיה כאשר תסתיים תוכנית החילוץ בעוד שלוש שנים" כך העריך אנדרו בוסומוורת', ראש חטיבת ניהול התיקים של קרן ההשקעות פימקו במינכן והכריז בראיון טלפוני ב"בלומברג" "יוון היא חסרת כושר פירעון - אני רואה סיכון די משמעותי לכך שיוון בסופו של דבר תגיע לחדלות פירעון או להסדר חוב" והוסיף "בתרחיש הטוב ביותר, החוב של ממשל יוון יתנפח ל-150% מהתמ"ג".

האיחוד האירופי הוביל חבילת חילוץ בהנחה שהממשלה היוונית תצליח לסחוט מהמשקיעים 82 מיליארד אירו (כ-106 מיליארד דולר) במהלך תקופת תוכנית החילוץ ועל כך אמר בוסומוורת' "אני חושש שזה יהיה קשה מאד. עלויות שירות החוב כחלק מפעולות הממשלה יעלו בשיעור ניכר, במיוחד עם רמת התשואות הנוכחית לא תפחת".

התשואה העודפת אשר דורשים המשקיעים על החזקותיהם את אגרות החוב של ממשלת יוון ל-10 השנים הקרובות לעומת דרישתם מהאג"ח של ממשלת גרמניה, פער זה עומד כיום על 9.02% לעומת רמה של 7.85% בסוף חודש יוני, זאת כאשר התשואות על האג"ח היווניות נסחרות ב-11.24%. מצבה הקשה של יוון בולט במיוחד על רקע הפערים המתונים בהרבה בשיעור של 1.73% בין האג"ח הספרדית לגרמנית. פער של 3.31% בין פורטוגל לגרמניה ופער של 3.4% בין אירלד לגרמניה.