אבי נאור ישמש כיו"ר ריטליקס

המעבר של אלי גלמן לתפקיד מנכ"ל אמדוקס, פינה כסא אחר עליו הוא ישב - יו"ר חברת ריטליקס, שמפתחת פתרונות תוכנה לרשתות קמעונאיות. את מקומו יתפוס כעת אבי נאור, המכהן כדירקטור בחברה, תפקיד אותו ימשיך למלא גלמן.

גלמן ונאור הם חלק מקבוצת יוצאי אמדוקס, הכוללת גם את בועז דותן, נחמיה למלבאום ומריו סגל. החמישה, שקראו לעצמם "קבוצת אלפא", חברה בשנה שעברה לקרן פימי של ישי דווידי, ורכשה את השליטה בחברת ריטליקס מידי בארי שקד, מייסד החברה שפרש.

לתפקיד מנכ"ל החברה, בחרה הקבוצה היושבת בדירקטוריון ריטליקס גם כן מנהל מאמדוקס - יהושוע (שוקי) שפר, נשיא חטיבת שווקים מתעוררים בחברה, שהיה אחראי על ניהול המכירות והביצוע של פרויקטי תוכנה עבור לקוחות אמדוקס ברחבי העולם.

נאור, שכיהן בתפקיד מנכ"ל אמדוקס במשך 7 שנים עד שנת 2002, הינו היו"ר והמייסד של עמותת אור ירוק, שפועלת לשינוי הרגלי הנהיגה בישראל. נאור אמר היום כי "בתקופה שחלפה מאז כניסתה של הקבוצה לחברה, אנחנו מצליחים לצעוד באופן סדור ובטוח במתווה האסטרטגי שהגדרנו ואנו בהחלט שבעי רצון מקצב ועומק ההתפתחות". מאז כניסת קבוצת "אלפא" לחברה, נרשם שיפור קל בהכנסות ריטליקס, אולם מנייתה מדשדשת במחיר דומה לזה שהיא נסחרה בו בתחילת השנה.

כיום מחזיקה הקבוצה בכ-20% ממניות ריטליקס בשווי של כ-230 מיליון שקל. עם רכישת השליטה, קיבלה הקבוצה גם אופציות הניתנות להמרה ל-5.7% ממניות החברה, במחיר מימוש שבין 9.75 ל-12.1 דולר למניה. זאת, בעוד מניית החברה נסחרת היום לפי שער של 12.5 דולר.