אלשיך הוציאה צו זמני נגד חלוקת דיבידנד לרייפמן מאמבלייז

הצו ניתן בעניין הדיבידנד שעשויה אמבלייז לחלק עקב מכירת חלקה בפורמולה ■ עו"ד איתן ארז ביקש לעכב את חלוקת הדיבידנד לרייפמן, מפאת החשש שינסה "להבריח את הנכסים מנושיו"

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, נענתה היום (ב') אחר-הצהריים לבקשת עו"ד איתן ארז, המנהל את נכסיו של אלי רייפמן, והוציאה צו מניעה זמני בעניין חלוקת הדיבידנד שעשויה אמבלייז לבצע בעקבות מכירת חלקה בחברת פורמולה מערכות .

על-פי החלטת השופטת, תפקיד אמבלייז כ-27% מסכום חלוקת הדיבידנד (שיעור ההחזקה של רייפמן באמבלייז, לפי טענות הנאמן) במשרד כונס הנכסים הרשמי של המדינה, שהוא משרד המשפטים.

ארז הגיש היום את הבקשה לעכב את חלוקת הדיבידנד בגובה חלקו היחסי של רייפמן, מפאת החשש שהוא ינסה "להבריח את הנכסים מנושיו".

ביום שישי האחרון הודיעה אמבלייז לבורסה בלונדון כי היא מוכרת את חלקה (49%) בחברת פורמולה לחברת מחשוב פולנית בשם Asseco בתמורה ל-140 מיליון דולר. המשמעות עבור אמבלייז היא הגדלת קופת המזומנים שלה באופן ניכר, וכן שהחברה נפטרה מהחזקתה המרכזית, מה שיאפשר לה לחלק דיבידנד משמעותי לבעלי המניות וביניהם רייפמן עצמו.

רייפמן, שמחזיק על-פי נתוני החברה כ-15% ממניותיה, נמצא כעת במעצר-בית עקב סירובו להיענות לבקשת בית המשפט להעביר את מניותיו באמבלייז לטובת נושיו.

אלשיך כותבת בהחלטתה כי אף שהבקשה של ארז היא "בעייתית", הרי שהיא נראית כ"רע במיעוטו" - לנוכח האפשרות שרייפמן יצליח לקבל לידיו את הכספים שתחלק החברה.