אספן גרופ נכנסת להולנד: רכשה מרכז של אופיס דיפו

הנכס משמש כמרכז הפצה ולוגיסטיקה של רשת אופיס דיפו הבינלאומית בהולנד, ונרכש תמורת כ-90 מיליון שקל ■ קיבלה הלוואה מבנק הולנדי בסכום של כ-68 מיליון שקל

אספן גרופ, בניהולו של אילן גיפמן, ממשיכה להרחיב את תיק הנכסים בחו"ל ונכנסת לפעילות בהולנד. החברה הודיעה היום, כי רכשה נכס, המשמש כמרכז הפצה ולוגיסטיקה של רשת אופיס דיפו הבינלאומית בהולנד, וזאת תמורת כ-90 מיליון שקל (כ-18.6 מיליון אירו).

הנכס הנרכש ממוקם בעיר זוולה (Zwolle) שבהולנד, כ-115 ק"מ צפונית מזרחית לאמסטרדם, והוא משמש בפועל כמרכז הלוגיסטי של אופיס דיפו בכל אזור הבנלוקס.

הנכס הנרכש מושכר לאופיס דיפו לתקופה ארוכה בחוזה שכירות עד לפברואר 2029. דמי השכירות השנתיים מסתכמים כיום בכ-7 מיליון שקל (כ-1.43 מיליון אירו), ומשקפים תשואה של כ-7.7% על ההשקעה. יצוין, כי דמי השכירות צמודים ברובם למדד המחירים לצרכן שמתפרסם בהולנד, מה שיביא לעליית התשואה על ההשקעה מבחינתה של אספן גרופ במהלך השנים. כמו-כן, כל הוצאות התחזוקה הן על חשבון השוכר.

לצורך מימון העסקה, קיבלה אספן הלוואה מבנק הולנדי בסכום של כ-68 מיליון שקל (כ-14 מיליון אירו). יצוין, כי ההלוואה, המהווה כ-75% ממחיר הרכישה הכולל של הנכס, הינה לתקופה של 5 שנים, מחציתה בריבית קבועה של 4.12% לשנה ומחציתה השנייה בריבית משתנה של 3.15% (נכון להיום), כך שממוצע שיעור הריבית להלוואה עומד על כ- 3.63% .

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ, מסר היום: "העיסקה הנוכחית בהולנד מהווה מבחינתנו קפיצת מדרגה, הן בשל העובדה שמדובר על רכישה ראשונה בהולנד, שמגדילה את הפורטפוליו הבינלאומי שלנו, שעד כה רוכז בגרמניה ובשוויץ, והן מבחינת היקפה הכספי של העיסקה, ההופך את הנכס לאחד המשמעותיים מבין למעלה מ-80 הנכסים המניבים שבבעלותנו. הנכס בהולנד מושכר לרשת אופיס דיפו לתקופה של למעלה מ-18 שנה, ומומן בתנאים אטרקטיביים, כך שאנו מאמינים שיתרום ערך רב לאספן במהלך השנים".