טכנולוגיות חדשות לעונת הקניות

מי שחושב קדימה ושוקל השקעה במצלמת 3D, יצטרך לחכות לתחילת השנה הבאה

בתקופה הקרובה, בעיקר לקראת מבול המתנות של סוף השנה, ישטפו את השוק טכנולוגיות חדשות - כמו טעינה אלחוטית ושלטים המאפשרים משחק עם תנועות טבעיות יותר

עונת המתנות של סוף השנה האזרחית הולכת ומתקרבת, ועמה מתקרב אל שוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים גם גל מסיבי של טכנולוגיות חדשות שמסוגלות לאתגר אפילו גאדג'טולוגים מנוסים.

חלקן מביאות שיפור דרמטי בביצועים של מוצרים קיימים; אחרות משמשות כבסיס למוצרים שטרם נראו בשוק, וכולן ינסו לשכנע את הלקוח לגהץ לטובתן את כרטיס האשראי שלו. הטכנולוגיות הללו יכניסו ללקסיקון העמוס מלכתחילה של עולם הגאדג'טים מונחי בסיס חדשים בשבועות ובחודשים הקרובים.

1. טעינה ללא מטען

תעשיית האלקטרוניקה משתעשעת שנים ברעיון של אספקת חשמל אלחוטית, ובשנה האחרונה כבר ראינו מספר מטענים אלחוטיים שעליהם ניתן להניח מוצרי אלקטרוניקה ולטעון את הסוללה באמצעות השראה חשמלית, ללא צורך בכבל או מתאם מיוחד.

לקראת סוף השנה צפויה הטכנולוגיה הזו לעלות מדרגה ולצאת לשוק הרחב בתוך צעצועים, שהם זללני הסוללות המרכזיים. מאחורי פריצת הדרך נמצאת חברת מוראטה היפנית, שפיתחה טכנולוגיה של צימוד שדה חשמלי לצורך אספקת כוח ללא חוט.

העברת החשמל מתבצעת באמצעות שדה מגנטי שנוצר בין אלקטרודות שמותקנות בצד המשדר והקולט. התפוקה כרגע היא 3W, אולם יעילות העברת הכוח בין האלקטרודות היא מרשימה: לא פחות מ-90%. פריצת הדרך המרכזית הושגה בזכות הקטנה משמעותית של האלקטרודה בצד הקולט, שמאפשרת להתקין אותה גם במוצרים ניידים וזעירים. השבב קולט הכוח של מוראטה, שכבר נרכש ואומץ על-ידי כמה יצרני צעצועים ומוצרי צריכה אלקטרוניים, הוא בגודל 7 מ"מ מרובע בלבד.

2. כרטיסי זיכרון UHS-I

אתם יכולים להשקיע הון קטן באחת ממצלמות ה-Full HD החדישות שיוצאות כיום לשוק, או אפילו הון גדול במצלמת 3D חדישה שתמשוך מבטי קנאה עזים. אבל כדי לנצל אותן כהלכה, תצטרכו כרטיס זיכרון רציני באמת.

רוב הלקוחות מייחסים חשיבות רק לנפח הכרטיס ומזמינים את הכרטיס הזול ביותר בנפח הגדול ביותר. בפועל, בעידן קובצי הענק של הצילום ב-Full HD, המשתנה החשוב הוא דווקא מהירות כתיבת או קריאת הנתונים שאליה מסוגל הכרטיס להגיע. מהירות לא גבוהה תגביל דרמטית את הביצועים ותדרוש להוריד את איכות הצילום.

בתעשיית מוצרי הצריכה מנסים כיום ליישר קו עם הדרישה הגוברת בשוק ומשיקים כרטיסי זיכרון חדשים מטיפוס SD, שעונים לתקן החדש של מהירות סופר מהירה או UHS-I. כרטיסים בתקן זה, דוגמת אלה שמשיקות כיום טושיבה ופנסוניק, מוצעים בנפחי הזיכרון המוכרים של 8, 16 ו-32 ג'יגה, אולם הם מסוגלים להשיג מהירות קריאת נתונים של 95 מגה בשנייה (עד 104 מגה בשנייה אצל פנסוניק) ומהירות כתיבה של עד 80 מגה בשנייה. מהירויות אלה גבוהות פי ארבעה מכרטיסי ה-SD המהירים שקיימים כיום, שמסוגלות לאחסן ולנגן כל קובץ HD טיפוסי.

גם בעלי הטלפונים לא יקופחו: הם יוכלו למצוא את מבוקשם בכרטיסי מיקרו SD בתקן החדש, עם מהירות קריאה של עד 40 מגה בשנייה ומהירות כתיבה של עד 20 מגה בשנייה - לא רע לפיסת פלסטיק וסיליקון ששוקלת 0.4 גרם.

עם זאת, מי שחושב קדימה ושוקל השקעה במצלמת 3D, יצטרך לחכות לתחילת השנה הבאה, עת יצאו לשוק כרטיסי SD בתקן 4.0 החדש שהוכרז החודש. כאן מדובר על מהירות קריאה דמיונית כמעט של עד 300 מגה לשנייה, שתאפשר לאחסן על כרטיס SD בודד - בתצורה רגילה או בתצורת מיקרו - סרט 3D הוליוודי עדכני, ולהקרין אותו מהכרטיס באיכות מקור על טלוויזיית תלת-ממד.

3. משחק אנושי

הדור החדש של המשתמשים נוטש כיום את הכפתורים, המקלדות והמתגים לטובת שיטות הפעלה אינטואיטיביות יותר, כמו מגע וזיהוי תנועות. גם תעשיית המשחקים לא מתכוונת להחמיץ את הטרנד ולקראת סוף השנה יושקו ממשקי הפעלה מתוחכמים לקונסולות משחק.

הראשון, שיושק ב-21 באוקטובר, ממש לפני עונת המתנות, הוא השלט Move של סוני, שמיועד למכשיר הפלייסטיישן 3. בבסיסו טכנולוגיה שונה ומתקדמת הרבה יותר מזו שמשרתת כיום שלטי תנועה נפוצים דוגמת זה של ה-Wii.

השלט החדש משלב בתוכו חיישן תאוצה, חיישן ג'יירו וחיישן גיאומגנטי על שלושה צירים (אורך, רוחב, גובה). וזו רק ההתחלה - החיישן משולב עם מצלמה אופטית מתוחכמת שמזהה צורות ועוקבת אחרי צורות המקובעות בשלט ואחר מיקום הפנים של המשתמש.

עיבוד הנתונים הללו, בשילוב עם נתוני התנועה שמגיעים מהשלט, מאפשרים למוח של המכשיר לזהות במדויק את תנוחת היציבה של השחקן ולהגיב אליה בזמן אמת.

המצלמה גם מזהה את צבעי הרקע של החדר או את הסביבה בה פועל השחקן, ומקרינה אור בצבעים תואמים כדי שהמצלמה תוכל לזהות את תנועות השלט בכל סביבת הפעלה.

התוצאה: שלט שמאפשר לשלב במשחקים תנועות אנושיות טבעיות, כמו כתיבה וירטואלית באוויר, נשיאת לפיד, הפעלת רשת ללכידת חרקים, חבטה במחבט טניס, ירי באקדח, שימוש בחרב ושאר פעילויות גיימרים מקובלות.

ואת מי שחושש לאבד את השקעתו בעתיד, מרגיעה סוני ומוסרת שהמערכת תוכל לעבוד גם בסביבה של משחקים תלת-ממדיים.

אז מי צריך את המציאות האמיתית.