כחול-לבן: קבלו 3 מניות מומלצות של חברות הפעילות רק בארץ

לקראת השנה החדשה, 3 מניות של חברות ישראליות שפעילות בעיקר בארץ, וצפויות להציג תשואת יתר בשנה הבאה

דלק רכב

ממליץ: אביחי ברכה, מנהל מח' מחקר ברמקו

מתחילת השנה ניתן לראות בשוק המקומי מספר אינדיקטורים חיוביים, המרמזים על התאוששות הכלכלה בישראל. אנו סבורים כי ההתאוששות תמשיך להשתקף בצורה נאותה בדו"חות דלק רכב, שמכירותיה הן בישראל בלבד. לפיכך, המלצתנו לחברה היא "קנייה" במחיר יעד של 54 שקל למניה - גבוה בכ-8% מהמחיר בו מתעתד גיל אגמון לקנות 22% מהחברה מידי קבוצת דלק.

בנוסף לכך, נהנית החברה מחוזקת המותג מאזדה, הרכב הנמכר ביותר בארץ: מתחילת השנה גדל מספר מסירות רכבי מאזדה ופורד ב-1.5% ביחס לשנת 2009 (כ-8% נכון ליולי). באשר לתוצאותיה, הרי שהחברה רשמה רווח נקי של כ-121 מיליון שקל במחצית הראשונה לעומת 192 מיליון שקל בחציון המקביל, אך במחצית זו הושפעו תוצאות החברה מהוצאות מימון גבוהות. עם זאת, אנו סבורים כי בחציון הקרוב תימשך ההאצה מבחינת מסירות כלי רכב, והתופעות שהשפיעו בצורה מהותית על הוצאות והכנסות המימון, כגון שינויים בשער מניית פורד, שער היורו ושער ה-ין, יתמתנו. להערכתנו, תרשום החברה ב-2010 רווח נקי של כ-450 מיליון שקל, המשקף מכפיל 9. יתרון נוסף בהשקעה בחברה הוא תשואת הדיבידנד הגבוהה (כ-8.7% מתחילת השנה).

ואולם, ההשקעה בחברה טומנת גם סיכון, כשישנו חשש לשינוי טעמים מצד הצרכן, שיתבטא בירידה בפופולריות המותג.

י.ח. דמרי

ממליץ: אורן מולקנדוף, מנהל קרנות נאמנות במגדל שוקי הון

י.ח. דמרי פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן בישראל, בייזום ובנייה של פרויקטים למגורים באזורי הפריפריה, למעמד הבינוני ומעלה. פעילותה מאופיינת בשיעור רווח גולמי גבוה באופן משמעותי מהמקובל בחברות בענף, כאשר בחמש השנים האחרונות הוא עמד על 25% ומעלה. בנוסף לכך, לחברה הון עצמי של 400 מיליון שקל, ותשואת הדיבידנד של מנייתה עומדת על 6.2%.

לחברה כיום כ-1,020 יחידות דיור בהקמה, מתוכן נמכרו כ-340, וכן מלאי קרקעות בתכנון מתקדם של כ-830 יחידות דיור, ומלאי קרקעות לבנייה של כ-3,700 יחידות דיור. בנוסף, החברה נמצאת בשלבים אחרונים לקראת התחלת פרויקט פינוי-בינוי בפתח תקווה, בהיקף של כ-800 יחידות דיור. חשוב לציין כי חלק ניכר מקרקעות החברה רשומות בספרים במחירים הנמוכים משמעותית ממחירי השוק, כאשר חלקן עברו תהליכים של שינוי תב"ע או נרכשו בעבר במחירים נמוכים.

מקסימה

ממליץ: קרן אלוני, אנליסטית בהדס ארזים

חברת מקסימה מייצרת ומייבאת גזים וציוד נלווה למגוון רחב של תחומים במשק הישראלי, בהם תעשייה, רפואה, חקלאות ומזון, באמצעות מתקניה ברמת חובב ובמישור רותם. החברה צומחת בממוצע בשיעורים הגבוהים מהתמ"ג העסקי, ונמנית על שתי היצרניות הגדולות בישראל של גזי אוויר.

החברה נמצאת בפני קפיצת מדרגה בכושר הייצור שלה, בעקבות השקעות משמעותיות שביצעה (בהיקף של כ-150 מיליון שקל) בהקמת שני מתקני ייצור חדשים. האחד, שכבר פועל כיום, הוא לפחמן דו חמצני המשמש בין היתר למתקני התפלה, והשני הוא מתקן לגזי אוויר באשדוד הצפוי לפעול בשנה הבאה. התהליכים הללו אמנם פוגעים ברווחיות החברה בטווח הקצר, אך הצפי הוא כי במהלך שנת 2011 הם ישפרו משמעותית את יעילות הייצור של מוצריה, בין היתר באמצעות העברה חסכונית יותר של הגזים בשיטת הצנרת (ישירות ללקוחותיה). כתוצאה מכך, שיעור הרווחיות שלה צפוי להשתפר.

שווי השוק של מקסימה הוא כיום 188 מיליון שקל, והיא צפויה לשפר משמעותית את רווח ה-EBITDA שלה בשנתיים הקרובות. מעבר לכך, השתייכותה לקבוצת אי.די.בי ופעילותה בשוק המקומי, מסמנות את מקסימה כמניה דפנסיבית ואטרקטיבית להצטיידות לשנה הקרובה.