דיווח: אלביט הדמיה מחפשת קונים לפרויקטי נדל"ן בהודו

חברת K.Raheja ההודית מצויינת כמועמדת ■ תגובת אלביט הדמיה: "הקבוצה בוחנת כל הצעה עסקית, אך אינה מתכוונת לצמצם פעילותה בהודו ואף ממשיכה לחפש הזדמנויות נוספות"

מוטי זיסר, בעל השליטה בחברת אלביט הדמיה מנהל מו"מ למכירת החזקותיו בחלק מפרויקטי הנדל"ן שלה בהודו כחלק מהאסטרטגיה להקטין את חשיפתו לשוק זה, כך עולה מדיווחים בכלי התקשורת ההודים על סמך דברים של מקורבים לנושא. חברת פיתוח הנדל"ן ההודית K.Raheja היא בין המועמדות המתאימות לרכישת נכסיה של אלביט הדמיה בערים הדרומיות בהודו, צ'נאי ו-Thiruvanathapuram.

על פי ההערכות יגדל חלקה של החברה ההודית ל-70% מהמיזם המשותף בעוד שבידי זיסר והשותפות הנוספות במיזם יוותרו 30%, אך המו"מ מצוי בשלביו הראשונים. כיום מחזיקה אלביט הדמיה כ-80% מהפרויקט בצ'נאי, המשתרע על שטח של כ-540 דונם. על פי הערכות עשויה העסקה להתבצע לפי שווי של כ-12.5 מיליון רופי (כ-250 אלף דולר) לדונם, המשקף לפרויקט בצ'נאי שווי של כ-135 מיליון דולר.

בשנת 2007, ערב פרוץ המשבר הגלובלי, רכשה אלביט הדמיה באמצעות זרוע הנדל"ן שלה פלזה סנטרס את הקרקעות בהודו וחשפה תוכנית השקעה בהיקף של יותר ממיליארד דולר לפיתוח והקמה של מרכזי קניות , מלונות, בית חולים, בנייני משרדים ובתי מגורים.

אחד המקורות אמר כי אלביט הדמיה שוקלת למכור את הנכסים בטרם יחלפו 3 שנים מהכרזתה על הפרוייקטים, מאחר ולרשויות ההודיות זכות להגביל את הפעילות בנכסי הנדל"ן שלא מומשו. המקור גם ציין כי אלביט מוכנה לצאת מפעילות הנדל"ן הרגילה בהודו ולהישאר ממוקדת בסקטורים צומחים כגון תחום הרפואה בהודו (תחום הציוד הרפואי הוא תחום נוסף שבו מתמחה החברה).

אלביט הדמיה, היא החברה הישראלית בעלת המספר הגדול ביותר של פרויקטים בהודו. החברה הצהירה בשנים האחרונות יותר מפעם אחת שאת מה שעשתה בעשור החולף במזרח אירופה היא מתכוונת כעת ליישם במדינה הענקית שבאסיה.

בעיר פונה החברה מתכננת את פרויקט Koregaon Park Plaza, הכולל מרכז מסחרי ומגדל משרדים ואת פרויקט Kharadi Plaza הכולל מרכז מסחרי, בית מלון ומלון דירות. בעיר Trivandrum מתכננת אלביט הדמיה, באמצעות החברה-הבת פלאזה סנטרס, לבנות מרכז מסחרי. בבנגלור החברה מתכננת מגורים, משרדים, מרכז מסחרי, מלון, בית חולים ומתקני ספורט, כולל מגרשי גולף. בצ'נאי מתכננת החברה מגורים, משרדים ומרכז מסחרי. בקוצ'ין החברה מתכננת דירות מגורים, שני מגדלי משרדים, מרכז מסחרי, מלון ומרינה. כמו כן, הואיל והודו מהווה מבחינתה כאמור יעד אטרקטיבי להשקעות, "החברה בוחנת מעת לעת השקעות נוספות". עם זאת, רשימת הפרויקטים המתוכננים הייתה בעבר ארוכה יותר.

מחברת אלביט הדמיה נמסר בתגובה: "לאור איכות הקרקעות והפרויקטים של הקבוצה פנו ופונים אליה גופים הודים שונים המעוניינים לשתף עימה פעולה. הקבוצה בוחנת כל הצעה עסקית שמגיע לפתחה, אך אינה מתכוונת לצמצם פעילותה בהודו ואף ממשיכה לחפש הזדמנויות נוספות בה".