קשת, רשת ו-10 יידרשו לשלם מיד את התמלוגים למדינה

(עדכון) - על רקע חקירה של מבקר המדינה וחשב משרד התקשורת בנושא ניהול הכספים ברשות השנייה, יתבקשו הזכייניות לשלם באופן מיידי תמלוגים בסך 2-5 מיליון שקל כל אחת

משרד האוצר ידרוש מקשת, רשת ומערוץ 10 לשלם מיד את תמלוגיהן למדינה - כך מסתמן הערב (ג'). מדובר בתמלוגים אותם אמורות לשלם כל אחת מהזכייניות, ואשר הוחלט לפי שעה לעכבם מתוך הבנה כי חקיקה שאמורה לצאת לפועל תפחית אותם משמעותית. במסגרת המעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית היו אמורים התמלוגים להיות מקוצצים באופן משמעותי ואפילו להתבטל.

ל"גלובס" נודע כי לנוכח ביקורת שמנהלים בימים אלה מבקר המדינה וחשב משרד התקשורת באשר לניהול הכספים ברשות השנייה והעברתם למדינה, החליטו באוצר להמתין לסיום תוצאות הבדיקות לפני שתינתן לזכייניות אפשרות לפרוס את תשלומיהן.

כמו כן, לאור עיכובים נמשכים בהעברת הרפורמה המתוכננת בשוק התקשורת, במסגרתה יעברו גופי השידור לשיטת הרישיונות - באוצר הבהירו כבר הבהירו לגופי השידור כי התמלוגים לא יקוצצו, וכי הם מתבקשים כעת להעביר את התמלוגים שנקבעו בעבור הרבעונים הראשונים של שנת 2010 באופן מיידי, עוד בטרם יבוצעו הליכי חקיקה בנושא.

מדובר בסכום של בין 2 ל-5 מיליון שקל מכל אחת מהזכייניות לתקופה האמורה.

חוק הרישיונות, שנמשך כבר בעבר על-ידי האוצר ופוצל, חזר לשולחן ועדת הכלכלה, ובימים אלה הוא מונח לפתחה. עם זאת, הפגרה בכנסת מעכבת את הדיונים, והמחלוקות העמוקות שעדיין קיימות בשוק סביב המאבק לשיטת השידור החדשה עדיין לא מתקרבות לפתרון.

ההבנה באוצר כי חוק הרישיונות אינו מתקדם הביאה את פקידי המשרד להבנה כי יש לדרוש את הכסף מהזכייניות רשת, קשת וישראל 10 בהקדם.