"ניו יורק טיימס": הגיוס של דויטשה בנק - "2 ציפורים במכה"

דויטשה בנק מתכוון לגייס 10-11 מיליארד דולר ■ הסיבה הרשמית: השלמת רכישת פוסטבנק ■ הסיבות הלא-רשמיות: השתלטות מלאה על פוסטבנק וחיזוק ההון העצמי

העיתון "ניו יורק טיימס" מגדיר את כוונת הבנק הגרמני דויטשה בנק לגייס 10-11 מיליארד דולר בהנפקת מניות בתור "הריגת 2 ציפורים במכה". הסיבה הרשמית לגיוס היא רכישת פוסטבנק (Postbank) הגרמני, אולם אנליסטים מציינים כי הגיוס יגדיל את ההון העצמי של דויטשה בנק, מה שהיה דרוש ממילא עקב החמרת הרגולציה בגרמניה.

דויטשה בנק, המנוהל על ידי גוז'ף אקרמן, רכש את פוסטבנק, הידוע בפעילותו הקמעונאית בגרמניה, עוד ב-2008 וכעת עליו להשלים את הרכישה. דויטשה בנק התגאה בכך שהוא היה מהבנקים הבודדים בעולם המערבי שלא נדרש לגיוס הון מאסיבי במהלך המשבר הפיננסי, והודיע כי לא יגייס הון אלא למטרת רכישות. הוא רכש 62% מפוסטבנק וכעת מבקש לגייס הון כדי להשלים את הרכישה.

ב"ניו יורק טיימס" אומרים כי רכישת פוסטבנק הייתה טעות, אולם הם מציינים כי דויטשה בנק יוכל לקנות את יתרת מניות פוסטבנק במחיר נמוך יותר, בין היתר בגלל שלבנק חסר הון וסינופו לדויטשה בנק יהיה הגיוני מבחינה זו. דיוטשה בנק הכריז בעבר כי הוא יפרסם הצעת רכש ליתרת מניות פוסטבנק עד שנת 2012, כך שגיוס הון עשוי לסלול את הדרך לשם.