בריטיש ישראל מוכרת 17 דונם בראשל"צ תמורת כ-35 מיליון ש'

השטח שנמכר מצוי לא הרחק מסניף רשת הריהוט השוודית איקאה ■ ככל הנראה מתכוונת אלייד נכסים להקים בקרקע מרכז לוגיסטי עבור צ'מפיון מוטורס

בעיצומה של העסקה לרכישת חברת בריטיש ישראל בידי חברת מליסרון של יולי, ליאורה ואייל עופר, מוכרת היום בריטיש, שבשליטת ליאו נואי, שטח של כ-17 דונם מתוך שטחיה באזור התעשייה מעוין שורק בראשון לציון תמורת כ-35 מיליון שקל. הרוכשת היא אלייד נכסים, החברה האם של צ'מפיון מוטורס המייבאת את רכבי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה לישראל.

השטח שנמכר מצוי לא הרחק מסניף רשת הריהוט השוודית איקאה, שגם בשטחה מחזיקה בריטיש ישראל מכוח עסקת המיזוג שהיא ביצעה בדצמבר עם חברת אירוס הגלבוע, שבבעלותה שטח כולל של 110 דונם בראשון לציון.

ככל הנראה מתכוונת אלייד נכסים להקים בקרקע מרכז לוגיסטי עבור צ'מפיון מוטורס, בדומה למגמה שרווחת לאחרונה בקרב יבואניות הרכב שרוכשות מתחמים במעוין שורק. כפי שפורסם ב"גלובס" במאי האחרון, במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל במעוין שורק זכתה במגרש בן 41.5 דונם חברת טלקאר, בבעלות רמי אונגר, המייבאת לישראל את רכבי דייהטסו, קיה וסאנגיונג, תמורת 77.1 מיליון שקל. בכוונת טלקאר לרכז במגרש את כל הפעילות הלוגיסטית של יבוא הרכבים שלה. באותו המכרז זכתה יבואנית וולבו, הונדה ויגואר לישראל, חברת מאיר, בבעלות יעקב שחר, במגרש בן 38.9 דונם תמורת 63 מיליון שקל. חברת לובינסקי, יבואני פיג'ו וסיטרואן לישראל, מחזיקה מאז 2009 ב-46 דונם במתחם.

‏כזכור, בשבוע שעבר הודיעו חברת מליסרון וחברת עופר השקעות, שתיהן בשליטת משפחת עופר, על רכישת השליטה בבריטיש ישראל מידי נואי (55.8%) ופויו זבלודוביץ' (15.7%) באמצעות רכישת 117 מיליון מניות המהוות 71% מהון המניות המונפק של בריטיש ישראל לפי 14.5 שקל למניה, מחיר המשקף לעסקה שווי של 1.7 מיליארד שקל. לכשתושלם עסקה זו תקבל מליסרון לידיה את השליטה בכ-23 קניונים ומרכזי מסחר, חלקם בבעלותה המלאה של בריטיש וחלקם בבעלותה החלקית, כולל קניונים בבנייה או בתכנון.

לדברי מנכ"ל בריטיש ישראל, עמיר בירם, "במסגרת עסקת המיזוג עם חברת אירוס הגלבוע רכשנו את חנות איקאה בראשל"צ המושכרת בחוזה ארוך טווח וכן עתודות מקרקעין איכותיות בהיקף מהותי סמוך לחנות. קיבלנו הצעה אטרקטיבית למכירת חלק מהמקרקעין, שמציפה ערך לבעלי המניות למול העלות בספרים והחלטנו להיענות לה. על יתרת עתודות המקרקעין במתחם בכוונתנו לפתח שטחי מסחר וכן להקים מרכז לוגיסטי גדול לקבוצת איקאה, מה שיביא לשיפור בביצועים התפעולים של בריטיש ישראל ולהצפת ערך נוסף לבעלי המניות".

בחברת אלייד אישרו את דבר רכישת 17 הדונם.