הנדל"ניסטים ניצחו את חב' הביטוח

וכך התברר שאין די בגודל וכסף אפילו כשמדובר בענף "פשוט" כמו נדל"ן

לפני כשנתיים, אחרי שהשתלטה חברת מגדל על קניון הזהב של האחים גינדי תמורת מיליארד שקל, כולם רק חיכו לרגע שבו חברות הביטוח יכבשו את הענף בסערה.

ההיגיון שעמד בבסיס הציפיות היה ברור: יש להן הכי הרבה כסף בקופה, עלות הכסף שלהן הכי נמוכה ובכלל - השקעה בנדל"ן מניב, משרדים או מסחר, הכי מתאימה לאופי גופים שרוצים ליהנות מפירות עשרות שנים קדימה.

בפועל, בזמן שהנדל"ניסטים הגדולים בתחום - מליסרון, עזריאלי, אלוני חץ, גזית גלוב ועוד - לא הורידו רגל מהגז, חברות הביטוח לא ממש הפגינו נוכחות משמעותית בשטח.

פה ושם, אם בכלל, הן עשו בעיקר עסקאות של רכישת מניות של חברות נדל"ן (מגדל רכשה 16% מאמות ועוד) או שהן שיתפו פעולה עם יזמיות אחרות (אתמול הודיעו הראל ואשטרום על רכישה משותפת של בניין משרדים בגרמניה). בעסקאות הגדולות באמת - הקניונים של לבייב, הקניונים של בריטיש ישראל ועוד - בכלל לא שמענו אותן.

בדיעבד התברר, שגודל וכסף זול כנראה לא תמיד מספיקים - אפילו כשמדובר בענף "פשוט" כמו הנדל"ן.

די לראות כמה זמן מתקשקשת מגדל על הרחבת הקניון בראשון לציון, כשלא הרחק משם מתחם G החדש של גזית גלוב הולך ופורח. ניהול נדל"ן - בניין משרדים, ועל כמה וכמה ניהול קניון, דורשים כנראה ידע ואולי גם ניסיון שאין (לפחות כרגע) לחברות הביטוח.