ה-NFL כבר לא חסין: הקהל עובר מהאצטדיון לכורסה בסלון

גם הספורט הפופולרי ביותר בארה"ב נאלץ לשלם את המחיר בגין כרטיסים יקרים. בליגה מודים כי ממוצע הצופים ביציעים צפוי לרדת העונה ב-5%, בעוד שהרייטינג הטלוויזיוני ממשיך לנסוק

שבעה חודשים חיכו אוהדי ה-NFL לפתיחת עונת 2010 בסוף השבוע האחרון. אבל עוד לפני החגיגה הגדולה הודיעה הליגה כי כבר עכשיו ברור שהעונה הנוכחית תעמוד בסימן ירידה של צופים ביציעים. דובר ה-NFL, בראיין מקארתי, הודה בגלוי כי הצפי לעונת 2010 הוא לירידה של 5% במכירת הכרטיסים למשחקים, וממוצע קהל שצפוי לרדת בכ-2% בהשוואה לעונה שעברה. על-פי ההערכות, הליגה תרשום את ממוצע הצופים הנמוך ביותר מזה 12 שנה.

הבעיה העיקרית היא מחירי הכרטיסים היקרים. כך למשל, למשחק בסוף השבוע האחרון שהפגיש בין אלופת העונה שעברה ניו אורלינס סיינטס לבין מינסוטה וייקינגס נמכר כרטיס בשוק הכרטיסים מיד שנייה במחיר ממוצע של 575 דולר.

ב-NFL מודים שחלק גדול מהצופים מעדיף בשנים האחרונות את חוויית הצפייה בבית, עם מסכי הענק וטלוויזיות ה-HD ועכשיו גם ה-3D. תופעת "הצפייה בסלון" הביאה לכך שבעונה שעברה נמדד רייטינג שיא ל-NFL, עם 18.4 מיליון צופי טלוויזיה בממוצע למשחק - עלייה של 10% תוך שנה אחת.

ביום חמישי האחרון, במשחק שפתח את העונה, נרשם עוד שיא צפייה: המשחק בין הסיינטס לוייקינגס רשם ברשת NBC רייטינג ממוצע של 16.5% ובסך הכל 27.4 מיליון צופים בממוצע. זוהי כמות הקהל הגבוהה ביותר למשחק בפריים-טיים מהעונה הסדירה מזה 14 שנה.