מאבקים פנימיים ברשות השידור עלולים לעכב את הרפורמה

ועדי העיתונות בטלוויזיה וברדיו בתוך רשות השידור טוענים כי אגודת העיתונאים אינה משתפת אותם בהתקדמות הדיונים על הרפורמה ומגיעה להבנות שאינן מקובלות עליהם

מאבקים פנימיים בתוך אגודת העיתונאים עשויים להביא לעצירת הדיונים סביב הרפורמה ברשות השידור. ועדי העיתונות בטלוויזיה וברדיו בתוך רשות השידור טוענים כי אגודת העיתונאים אינה משתפת אותם בהתקדמות הדיונים על הרפורמה ומגיעה להבנות שאינן מקובלות עליהם. הוועדים דורשים להפסיק את מהלך הדיונים.

היום (א') נערכו ישיבות בנושא, כשברקע הנהגת האגודה בירושלים, בראשותו של דני זקן, מדווחת על התקדמות משמעותית בדיונים. ביום ראשון הבא צפויה הצבעה באגודה על טיוטת ההסכם הסופית.

בתוך כך, נמשכים המגעים באשר למבנה ועדות מכרזי הבכירים ברשות השידור. כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", יו"ר רשות השידור החדש, אמיר גילת, פועל על מנת להכניס נציגי ועד מנהל למכרזים למנהלי המדיה ברשות השידור - ערוץ 1 וקול ישראל - למרות שעל-פי המתווה כרגע הם אמורים להיות ממודרים ממנו.

על-פי חוק רשות השידור החדש המתוכנן, חברי הוועד המנהל ברשות השידור והיו"ר עצמו ימודרו מהליך המכרזים למנהלי המדיה ברשות. מתברר כי ועדי העובדים והנהלת הרשות הגיעו להסכמה כי כך יתנהלו מכרזי רשות השידור מעתה, עוד לפני שעבר החוק.

על-פי החוק המחודש, במכרזים למנהלי המדיה ברשות השידור יישבו מנכ"ל הרשות, נציג הוועדים, סמנכ"ל, יועץ משפטי ונציג ציבור. חברי הוועד המנהל או המליאה, שעד כה לקחו חלק בכל מכרזי הרשות, יישארו בחוץ.

הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה, כביכול, הוא לצמצם במידת האפשר את השפעת הפוליטיקה על המינויים ברשות, שכן בסופו של דבר הממשלה היא זו המאשרת את מינוי מועצת רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי גילת פנה בנושא להנהלה ולוועדים וביקש לשנות את המצב, על מנת שלגוף שבראשו הוא עומד - אשר אמור להתוות את מדיניות רשות השידור - תהיה השפעה בהליך. עם זאת, באגודת העיתונאים מתנגדים לדרישה ומוכנים כי הוועד ייקח חלק רק בפיקוח על תקינות התהליך.

גורמים ברשות אומרים כי החלת המבנה החדש של ועדות המכרזים הוקדמה על מנת למנות לתפקידים מנהלים המקורבים למנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר.

מרשות השידור נמסר כי "יו"ר רשות השידור פועל למציאת האיזון בין עצמאות רשות השידור לבין הצורך של הפיקוח של המוסדות עליה. הנושא נמצא בדיונים, במטרה למצוא נוסחה משותפת שתהיה מקובלת על כל הצדדים".