הישג לקמהדע: השלימה רישום החיסון הפאסיבי לכלבת ברוסיה

החברה צופה התחלת מכירות כבר במחצית הראשונה של 2011 ■ החיסון ישווק ברוסיה תחת השם המסחרי Rebinolin ■ השוק העולמי מוערך בכ-100 מיליון דולר בשנה

חברת קמהדע דיווחה הבוקר (ב') לבורסה כי השלימה את תהליך רישום מוצר החיסון הפאסיבי נגד כלבת ברוסיה ופועלת על מנת להתחיל מכירות ברוסיה כבר במחצית הראשונה של שנת 2011. החיסון מופק מפלסמה אנושית מועשרת בנוגדנים ומשמש למניעת מחלת הכלבת, התוקפת את מערכת העצבים המרכזית של אדם הננשך על ידי חיה נגועה. קמהדע תשווק את החיסון הפאסיבי נגד כלבת ברוסיה תחת השם המסחרי "Rebinolin". השוק העולמי לחיסון הפאסיבי נגד כלבת מוערך בכ-100 מיליון דולר בשנה.

החברה צופה גידול נוסף בהיקף המכירות השנתיות של החיסון פרי פיתוחה וייצורה, הנמכר כיום בישראל ובמדינות נוספות בדרום אמריקה ובאסיה תחת השם המסחרי "KamRAB", עם השלמת הליכי רישומו בשווקים נוספים, ובכלל זה בארה"ב.

בעולם ידוע על כ-10 מיליון איש הננשכים מדי שנה על ידי כלבים ויונקים אחרים ונזקקים לטיפול רפואי מונע לעצירת התפתחות מחלת הכלבת. עשרות אלפי אנשים, אשר אינם זוכים לטיפול הדרוש בזמן, מתים מדי שנה מהמחלה.

נזכיר כי קמהדע קיבלה השנה גם את אישור משרד הבריאות הרוסי למכירת תרופת ה-AAT בעירוי, המשווקת ברוסיה תחת השם המסחרי RespiKam לטיפול במחלת החסר הגנטי המולד בחלבון האלפא 1 אנטיטריפסין, הגורם למחלת האמפיזמה (נפחת תורשתית) וכן את אישור המכירה של מוצר האנטי D (אנטי Rh) למניעת מחלה בעוברים הנגרמת עקב אי התאמה בין סוג דם האם לסוג דם העובר.

דוד צור, מנכ"ל קמהדע ציין כי "אישור השיווק והמכירה למוצר נוסף פרי פיתוחה של קמהדע בשוק הרוסי מהווה הוכחה נוספת לטכנולוגיה שפותחה בקמהדע ולאיכות המוצרים, תהליך היצור ומפעל היצור של קמהדע, על ידי רשות רגולטורית נוספת, זמן קצר לאחר קבלת אישור ה- FDA למפעל החברה ולשיווק תרופת ה-AAT בעירוי בארה"ב. המשך פיתוח מוצרי החיסונים נגד כלבת והאנטי D מתבצע במקביל לפעילות העסקית המרכזית של החברה המתמקדת בתחילת מכירות תרופת ה-AAT בעירוי בארה"ב."

נציין כי קמהדע קיבלה לפני כחודשיים את אישור ה-FDA לשיווק תרופת ה-AAT בעירוי בארה"ב תחת השם המסחרי Glassia ודיווחה לאחרונה על חתימת עסקת ענק עם חברת בקסטר האמריקאית, החברה המובילה בעולם בתחום הפלסמה, לשיתוף פעולה אסטרטגי בהפצת תרופת ה-Glassia בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו-זילנד בתמורה מינימאלית של כ-180 מיליון דולר.