שטייניץ על סיום השביתה בנתב"ג: "לא התקפלתי, זה קשקוש"

שר האוצר: "מישהו ניסה לטרפד את ההודעה שלנו ולהוציא מאיתנו עוד דברים עבור עובדי רש"ת" ■ "מבחינתי ההודעה שלנו היתה דבר שמובן מאליו"

"לא התקפלתי, זה קשקוש מוחלט. מבחינתנו יכולנו לפתור את השביתה של עובדי נתב"ג כבר שלשום ואפילו בשבוע שעבר, אבל גוף אחר טירפד את ההודעה שלנו וניסה להוציא מאיתנו עוד דברים על הדרך. אני לא רוצה להיכנס למי זה היה".

את הדברים האלה אמר הבוקר (ג') לגלי צה"ל שר האוצר, יובל שטייניץ. אתמול, אחרי יום של סיוט בנתב"ג ושעות שבהן לא המריאו מטוסים ולא נפרקו מזוודות של טיסות חוזרות משעה 09:00 בבוקר, הושגה פריצת דרך ב-16:30 לאחר התערובת של שר האוצר ושר התחבורה.

"כל הסיפור התחיל מפסיקה תקדימית של שופטת על פיצויים לתושבי היישובים סביב נתב"ג, בסכום שאפשר להרחיב בקלות ל-5 מיליארד שקל ולחסל את מדינת ישראל", אמר שטייניץ.

"העובדים ראו שאם הפסיקה לא תשתנה ייגרעו כספי רשות שדות התעופה, שבהם נמצאים גם כספי הפנסיה שלהם. העובדים ברש"ת כבר רצו מזמן שתהיה הפרדה בין כספי הפנסיה שלהם לבין הכספים השוטפים של רש"ת. יש הסכמה עוד מימי שר האוצר בייגה שוחט, שאמר שהוא בעד המהלך, אשר קיים גם בחברות ממשלתיות רבות אחרות. זה דבר נכון לעשות, ואנחנו מעוניינים בו. משום מה זה התעכב במשך שנים בגופים אחרים. מה שעשיתי אתמול, וכל מה שהייתי מוכן לעשות, זה לחזור על ההתחייבות שנתן בעבר שוחט".

"בסוף השכל הישר חזר למערכת,, אמר שטייניץ. "יצא מכתב שבו עמדתי מאחורי ההתחייבויות של שוחט. בסך הכל לא היתה צריכה להיות אתמול שביתה. היא היתה מיותרת וגרמה סבל רב ערב החג. הצהרתי אתמול בקולי, כבר בבוקר, שברור שכספי הפנסיה לא צריכים להיפגע מפסיקה תקדימית של בית משפט. האוצר עמד על שלו, הוציא מכתב ברור מאליו מבחינתי, ולשמחתי זה סיים את השביתה".