אחרי 3.5 שנים וקריסה של 75% במניה: נוחי דנקנר מוחק את כלל פיננסים מהמסחר בהצעת רכש מלאה

(עדכון) - ההצעה של כלל ביטוח משקפת פרמיה של כ-16% על מחיר השוק ■ היקף הצעת הרכש - 67 מיליון ש'; המועד האחרון להיענות להצעה: 11 באוקטובר

כלל ביטוח שבשליטת נוחי דנקנר פרסמה היום (ג') הצעת רכש מלאה למניות כלל פיננסים , בה היא מחזיקה ב-81.58%. ההצעה היא ל-18.42% ממניות בית ההשקעות בשוק ואם היא תיענה - תימחק כלל פיננסים מהמסחר. כלל פיננסים מנוהלת על ידי טל רז.

מחיר הצעת הרכש - 3.3 שקלים למניית כלל פיננסים - מגלם פרמיה של 15.8% על מחיר הבסיס של כלל פיננסים הבוקר בבורסת תל אביב. המסחר במניית כלל פיננסים הופסק על ידי הבורסה משעות הבוקר והוא יחודש ב-12:50.

היקף הצעת הרכש הינו 67 מיליון שקל והמועד האחרון להיענות להצעה הינו ה-11 באוקטובר. קשה למצוא אנליסטים בשוק שידברו בגלוי על העסקה, בשל הרגישות כמובן. אך בשיחות סגורות טוענים גורמים בשוק כי תהיה זו שגיאה להיענות להצעת הרכש בשלב זה.

"מי שהיה במדבר והגיע עכשיו למעיין - שישתה ממנו", אומר לנו בכיר בשוק ההון. "הניהול בכלל פיננסים היה גרוע לחלוטין והמניות צנחו. עכשיו דנקנר רוצה לאסוף מניות בזול, לתקן את המצב ולהרים את כלל פיננסים מעלה. לגבי המשקיעים שהיו איתו לאורך כל הדרך - זה לא הזמן שצריך לצאת מהמניה, כשהמשק צומח והשוק עולה. האם דווקא עכשיו צריך לצאת? מה פתאום".

כלל פיננסים הונפק בשנת 2007 ומאז צנחה המניה בכ-75%. ההנפקה בוצעה בחודש מארס 2007 לפי שווי של 1.35 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר הסכום שגויס היה 557 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיים כלל פיננסים עם רווח תפעולי של 12.8 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 20 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, ברבעון השני הוא רשם הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל. בשנת 2009 כולה הפסיד בית ההשקעות 140 מיליון שקל.