אקזיט ענק: רדוור תימכר ל-HP או IBM בכמיליארד דולר

לאחר 14 שנות פעילות, רדוור של האחים זיסאפל מנהלת מו"מ להימכר לפי מחיר של 45 דולר למניה - פרמיה של 60% על מחירה הנוכחי ■ משפחת זיסאפל תקבל מאות מיליוני דולרים

לאחר 14 שנות פעילות, מתוכן למעלה מעשור כחברה ציבורית, רדוור מנהלת מו"מ להימכר ולהפוך לחלק מחברה גדולה יותר. ל"גלובס" נודע כי החברה נמצאת בתקופה האחרונה במגעים עם שתי חברות לפחות - HP ו-IBM , שתיהן שותפות טכנולוגיות שלה - וכי השווי המשתקף לה בעסקה המתגבשת הוא של 945 מיליון דולר בקירוב.

שווי זה נגזר ממחיר של 45 דולר למניה עליו מדברים הצדדים, פרמיה של יותר מ-60% על השער הנוכחי של המניה ומחיר בו היא לא ביקרה מאז שנת 2000, שנת השיא של ההיי-טק. תגובות רדוור טרם התקבלה. מ-IBM נמסר כי החברה אינה מתייחסת לשמועות וספקולציות, ומ-HP לא נמסרה תגובה.

רדוור מקבוצת רד שהוקמה ב-1996, מנוהלת על-ידי רועי זיסאפל ומספקת פתרונות חומרה לניתוב עומסים באתרי אינטרנט בזמן אמת לארגונים ולחברות תקשורת. קבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל (אביו של רועי) מאגדת בתוכה חברות סטארט-אפ וציבוריות בתחום הטכנולוגי. הזיסאפלים מיעטו בעבר למכור חברות, ומצד שני גם אמרו לא פעם כי הם מצטערים על עסקאות שלא ביצעו בעבר.

בחודש האחרון נסקה מניית רדוור בכמעט 30%, וייתכן שלמומנטום החיובי במחירה תרמו הערכות בדבר היותה יעד מעניין לרכישה. האנליסטים בבית ההשקעות אופנהיימר, איתי קידרון וג'וזף פארק, בחרו להעלות לפני מספר ימים את מחיר היעד למניית החברה מ-26 דולר ל-30 דולר, תוך שהם מציינים כי רדוור עשויה להירכש, לאור הקניין הרוחני שברשותה.

ואולם, אף אנליסט ואף משקיע לא חלם על פרמיה כזו ומחיר היעד הממוצע של בתי ההשקעות הזרים המכסים את המניה הוא 28 דולר בלבד.

אינפו: רדוור נושקת למועדון המיליארד
 אינפו: רדוור נושקת למועדון המיליארד

היסטוריה של אכזבות

זו לא הפעם הראשונה שראשיה של רדוור מנהלים מו"מ לרכישתה, אם כי השוויים בהם דובר בשנים האחרונות לא התקרבו כלל למיליארד דולר. רדוור הונפקה לראשונה בנאסד"ק באוקטובר 1999 במחיר של 18 דולר למניה. החברה גייסה אז 63 מיליון דולר לפי שווי של 260 מיליון דולר ומיד לאחר ההנפקה המריאה המניה למחיר של 80 דולר ששיקף לחברה שווי של יותר ממיליארד דולר.

לאחר הטירוף הראשוני, התייצבה המניה סביב מחיר של 50 דולר. ברדוור ניצלו את ההזדמנות, וביצעו בינואר 2000 הנפקה משנית. שווייה של רדוור הגיע אז לכ-800 מיליון דולר והמחיר בהנפקה היה כ-51.8 דולר למניה, וגם בעלי המניות הגדולים ניצלו את ההזדמנות לבצע הצעת מכר. יהודה זיסאפל שילשל לכיסו 29 מיליון דולר, זהר זיסאפל התעשר ב-8.8 מיליון דולר, ורועי זיסאפל נפגש עם 5.4 מיליון דולר.

המשקיעים עוד זוכרים את רדוור של השנים 2005-2007, בהן היא הקפידה לפרסם אזהרות רווח רבעוניות ולאכזב את המשקיעים באופן שיטתי. מאוחר יותר הפסיקה החברה למסור תחזיות, מה שלא מנע ממנה להמשיך ולאכזב את המשקיעים עם הכנסות מידרדרות והפסדים.

אלא שתוצאות הרבעונים האחרונים שונות. ברבעון השני היו הכנסותיה 35.2 מיליון דולר, הרווח הנקי 1.4 מיליון דולר ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת בגובה 10.4 מיליון דולר. בקופתה יש 150 מיליון דולר.

את המהפך הנוכחי ברדוור אפשר לייחס לרכישת Alteon לפני שנה וחצי. רדוור שילמה 17 מיליון דולר עבור חטיבת אלטאון שהייתה שייכת לנורטל, עת נכנסה להליך של פשיטת רגל. הרכישה הוכיחה את עצמה ורדוור החלה לצמוח בעקביות הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח.

מאז תחילת 2009 נמצאות ענקיות עולם המחשוב והתקשורת בהתנגשות בלתי נמנעת, שמונעת מרעידת אדמה וירטואלית שמתרחשת בשוק. את השינויים רואים בהיווצרות גושים של שותפויות אסטרטגיות שמנסות לספק חבילות עתירות ביצועים של תקשורת-מחשוב-תוכנה חכמה לסביבת המחשוב הארגונית .

בעקבות כך, קמו מספר גושים: סיסקו, EMC ו-VMware HP עם 3Com; IBM שנמצאת בשת"פ צמוד לגו'ניפר; ואורקל-סאן. רדוור מספקת טכנולוגיה לאחת הנישות בסביבת התקשורת שמחברת את מרכזי הנתונים הארגוניים לארגון.

80 דולר בשיא, 5 דולר בשפל - מניית רדוור
 80 דולר בשיא, 5 דולר בשפל - מניית רדוור

מה רדוור עושה?

רדוור, שנוסדה בשנת 1996, מספקת פתרונות חומרה שמיועדים לניתוב עומסים ברשת האינטרנט בזמן אמת. מטרת החומרה שלה היא להבטיח זמינות וביצועים של הרשת עבור לקוחותיה, שמגיעים מהמגזר הארגוני ומתעשיית הטלקום. החברה פועלת בישראל משני מרכזים, האחד ברמת החי"ל בתל אביב והשני - מרכז מו"פ בהר חוצבים שבירושלים. לחברה יש גם סניפים בארה"ב, באירופה, באסיה ובאפריקה, ובסוף 2009 היא העסיקה 627 עובדים.

מתנת החתונה של רועי זיסאפל: יקבל 40 מ' ד'

לפני מספר שבועות התחתן בתל אביב מנכ"ל רדוור, רועי זיסאפל (39). האקזיט המתהווה ברדוור הוא מתנת חתונה מאוחרת, שתרפד את חשבון הבנק שלו בעשרות מיליוני דולרים נוספים. זיסאפל מחזיק ב-4.6% ממניות רדוור (נכון לאפריל האחרון, כולל אופציות בנות מימוש מיידי). לאחר הזינוק במניה בשבועות האחרונים שווי החזקתו הוא 24.5 מיליון דולר, ובמחיר של 45 דולר למניה עשוי זיסאפל לגרוף 39.5 מיליון דולר.

הנהנה העיקרי מהמכירה הוא אביו של רועי, יהודה זיסאפל, בעל המניות הגדול ברדוור ומי ששב לפני כשנה להיות יו"ר הדירקטוריון שלה. זיסאפל האב מחזיק ב-16.9% ממניות החברה, ששוויין הנוכחי הוא 90 מיליון דולר, ובמחיר של 45 דולר למניה הוא יוכל לקבל 145.3 מיליון דולר.

בידי זהר זיסאפל, אחיו של יהודה זיסאפל, 6.4% ממניות החברה, ששוויין הנוכחי הוא כ-34 מיליון דולר או 55 מיליון דולר לפי המחיר שעשוי להיות משולם בעסקה.

בעלי מניות גדולים נוספים כוללים את חברות ההשקעה האמריקניות Federated Investors שמחזיקה ב-10.1% מרדוור, Rima Management עם 9.8% ו-Renaissance Technologies עם 5.1%.

מי שעוד יתוגמל מתוקף אחזקותיו הוא סמנכ"ל הכספים הוותיק בחברה, מאיר משה. כל הרבעונים בהם נאלץ להיות החזית של החברה אל מול שוק ההון ולהסביר את התוצאות העגומות הסדרתיות או אזהרות הרווח המפתיעות, השתלמו. משה מחזיק ב-1.2% ממניות החברה ועשוי לקבל 10.5 מיליון דולר כשהיא תימכר לפי מחיר של 45 דולר למניה.

אינפו: ההתמדה השתלמה - כמה יקבלו בעלי המניות ברדוור
 אינפו: ההתמדה השתלמה - כמה יקבלו בעלי המניות ברדוור