סביינט זינקה ב-35% בנאסד"ק: "עשויה להפוך ליעד לרכישה"

(עדכון) - כך מעריכים האנליסטים ב-JP מורגן ומעלים את מחיר היעד למניית סביינט ב-3 דולר למחיר של 23 דולר - 56% מעל מחיר השוק

חדשות טובות, גם אם צפויות, פרסמה אתמול חברת סביינט . החברה הודיעה על קבלת אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לשיווק תרופת ה-KRYSTEXXA המיועדת לטיפול בשיגדון (gout).

מדובר במחלה כרונית נדירה, סוג של דלקת פרקים, והשוק הפוטנציאלי של התרופה מוערך במאות מיליוני דולרים בשנה. לתרופה יש מעמד של תרופת יתום, שמבטיח לסביינט בלעדיות של שבע שנים בתחום.

סביינט היא חברה אמריקנית בעלת שורשים ישראליים, גלגול של ביוטכנולוגיה כללית. החברה סיימה את השלב השלישי והאחרון בניסוי הקליני בתרופה כבר ב-2008, אולם אז עלו סימני שאלה הנוגעים לבטיחות התרופה, וכשסביינט הגישה אותה לאישור, הציב בפניה ה-FDA דרישות נוספות. בסופו של דבר, כאמור, התרופה אושרה אתמול.

"ה-KRYSTEXXA היא התרופה הראשונה והיחידה שאושרה לטיפול במבוגרים, חולים כרוניים בשיגדון, שאינם מגיבים לטיפולים הרגילים", אמר נשיא החברה, פול המלין. "אנחנו מאמינים שאישור התרופה הנו צעד משמעותי לקראת הגשמת החזון שלנו, לשנות את חייהם של החולים".

עם קבלת האישור, הפוקוס של המשקיעים עובר עכשיו לאפשרויות האסטרטגיות שעומדות בפני החברה. האנליסטים של ג'יי.פי מורגן, קורי קסימוב וד"ר קארן ג'יי, התייחסו לכך בסקירה שפרסמו אתמול על החברה. להערכתם, סביינט היא מטרה נחשקת לרכישה משתי סיבות. ראשית, אין הרבה חברות מועמדות לרכישה שהן בעלות תרופה ביולוגית מאושרת בשוק שבו אין כיום פתרון. שנית, טיפול בשיגדון סינרגטי לפעילות של חברות פארמה גדולות רבות, שיש להן נוכחות מסחרית קיימת בשוק הראומטולוגיה.

האנליסטים מציינים שההתוויה ניתנה כמצופה, וכי ישנה אזהרה שמצורפת לתרופה, אך היא אינה משמעותית. לפיכך הם לא צופים "הפתעות שיגרמו להגבלה על השימוש בתרופה".

האנליסטים מעריכים כי ממכירות של 103 מיליון דולר בארה"ב ב-2011 תגיע התרופה לשיא של 410 מיליון דולר מכירות בארה"ב, וכי זה יקרה בשנת 2014, בהנחה ששיעור החדירה יגיע ל-33% משוק היעד.

בעקבות קבלת אישור ה-FDA מעלים האנליסטים את מחיר היעד למניית סביינט ב-3 דולרים, למחיר של 23 דולר - 56% מעל מחיר השוק. סביינט נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה מתקרב למיליארד דולר.