הבשורה של HTC: משיקה 2 מכשירים חדשים ומשפרת הממשק

הדגמים החדשים - Desire HD ודגם ה-Desire Z ■ משדרגת את ממשק ה-Sense שהיא מלבישה על מערכות הפעלה אחרות הנמכרות על הטלפונים שלה

חברת HTC הטיוואנית שהפכה בשנה האחרונה לאחת מייצרניות הטלפונים החכמים היותר מעניינות בתעשייה, ערכה היום (ד') מסיבת עיתונאים בלונדון, לצורך השקת שני טלפונים חכמים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל.

דגם ה-Desire HD שנחשב לממשיך דרכו של ה-Desire שאמור להיות מושק בימים אלו בארץ בשיווק פרטי דרך ניופאן טלקום, יגיע עם מצלמת 8 מגה, מסך 4.3 אינץ' ומעבד של 1 ג'יגה הרץ. דגם ה-Desire Z יכלול גם מקלדת נשלפת, שנבנתה בצורה שלטענת החברה, לא תפריע לעבוד איתה עם האגודלים בחלק העליון של המקלדת. המצלמה של הדגם הזה היא 5 מגה פיקסל ומסך בגודל 3.7 אינץ'.

הבשורה הגדולה מהאירוע לא הייתה החומרה של המכשירים, אלא ממשק ה-Sense המשודרג אותו HTC מלבישה על מערכות הפעלה אחרות, הנמכרות על הטלפונים שלה.

HTC DESIRE
 HTC DESIRE

"בממשק הסנס יש היגיון, למשל, כאשר הטלפון בתיק או בכיס, הגיוני שהוא צריך לצלצל יותר חזק וכאשר הוא מצלצל על השולחן והמשתמש כבר מחזיק אותו, הגיוני שהצלצול יחלש וכשעונים לשיחה, אפשר לראות את הסטטוס האחרון של האדם המתקשר אליכם מפייסבוק", אומר ג'ון וואנג, מנהל השיווק ב-HTC.

היכולות אליהם מדבר וואנג היו קיימות כבר בגרסה הקודמת של הסנס, אולם בממשק החדש, זמן ההפעלה התקצר ל-10 שניות, במקום כמה עשרות שניות והוא מאפשר לבדוק את כל חשבונות המיילים של המשתמש במקום אחד.

בתחום ה-GPS, המפה מתאימה את עצמה לכיוון אליה מכוונים את הטלפון, ככה שאפשר לדעת בדיוק לאן צריך ללכת כאשר מסתובבים עם המכשיר בניווט רגלי. מעבר לזה, כאשר מקבלים שיחה בזמן נהיגה עם ה-GPS, בדרך כלל במכשירים, המסך כולו מקבל את מסך המתקשר ואז מה שקורה שלפעמים מפספסים פנייה. בסנס, מסך המתקשר מופיע בחלק התחתון של המסך, בשביל שאפשר יהיה להמשיך לנהוג עם התוכנה בקלות.

HTC DESIRE
 HTC DESIRE

עוד שדרוגים בסנס הם גיבוי כל הסמסים לענן בשירות של HTC. חוץ מזה, שירות הענן יציע גם אתר אינטרנט, שיאפשר לקרוא את הסמסים שמופיעים בארכיון וגם לספק יכולות כאשר שוכחים את המכשיר. למשל, אם מאבדים את המכשיר בבית ולא מוצאים אותו והוא גם על מצב שקט, אפשר ללחוץ על כפתור באתר במחשב והטלפון יתחיל לצלצל. אפשר גם לנעול את הטלפון מרחוק אם שוכחים אותו במסעדה. בנוסף, על המכשיר תופיע גם הודעה שמבקשת להתקשר למשתמש באמצעות לחיצה על כפתור עם מספר מסוים. אפשר לראות על המסך גם את המיקום של הטלפון על מפה וגם אפשר למחוק את כל התוכן של המכשיר מרחוק.

המכשירים החדשים יתחילו להימכר החל מחודש אוקטובר בחלק מהמדינות בעולם.

מלבד ההשקות, אחד הדברים היותר מעניינים בכנס נערכו מאחורי הקלעים. HTC בחרה לערוך את האירוע שלה בזמן שנוקיה מקיימת את הכנס השנתי שלה, גם כן בלונדון. בנוקיה כנראה נעלבו מההחלטה של HTC והם החליטו לשלוח דיילות ודיילים שעמדו בכניסה לאירוע של HTC עם בלונים גדולים שפרסמו שירותים שלהם וגם חלקו ערכות השרדות שכללו כריכים, חטיפי אנרגיה ומחברת, במטרה שהעיתונאים לא ישתעממו וישארו ערים לטענתם במהלך מסיבת העיתונאים של החברה הטיוואנית.