HOT: בטלו את האיסור שלנו לספק שירותי אינטרנט

החברה קוראת לוועדת חייק לאמץ משטר פיקוח חדש בשוק התקשורת ולבחון לעומק את השפעות כניסת חברת החשמל לשוק התשתיות

חברת HOT קוראת לוועדת חייק לשנות את התפיסה הכוללת של משטר הפיקוח בשוק התקשורת. HOT הופיעה אתמול (ג') בפני הוועדה שבוחנת את הפיקוח על תעריפי בזק, וקראה לה להסתכל באופן רחב יותר על שוקי התקשורת בישראל ובעולם, ולגזור מכך מסקנות רחבות יותר לגבי כלל השוק, במקום להמשיך לפקח על החברות ברמת המיקרו-רגולציה.

בפגישה, שאותה הוביל המנכ"ל הרצל עוזר עם סמנכ"ל הרגולציה יורם מוקדי, קראו השניים לאמץ מדיניות קוהרנטית - כלומר, לבחון מודל פיקוח כלשהו שיאומץ במלואו. החשש של HOT הוא שהוועדה תנסה לגבש משטר פיקוח שיהיה למעשה הכלאה של מספר מודלים.

בעניין זה קראה HOT לוועדה לבטל את משטר ההפרדה המבנית שקיים היום בשוק הנייח, ולהפסיק להעניש את הציבור שמשלם עבור שירותי אינטרנט לשני גורמים - לבעל התשתית ולספק האינטרנט. HOT, שנפגעת קשה מכך שלא נותנים לה רישיון לספק שירותי אינטרנט, טענה כי דווקא בשוק התשתיות יש תחרות חזקה, אבל בשוק ה-ISP היא אינה מספקת.

בעולם מפקחים על חברות החשמל

לגבי כניסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת, HOT קראה לוועדה להחליט על מדיניות משטר ופיקוח שמביאה בחשבון את כניסתה של חברת החשמל לשוק כשחקן חדש.

חברת הייעוץ אנליסיס, שאותה שכרה HOT, הציגה נתונים מהעולם ואמרה כי הניסיון מראה כי מדינות שהכניסו את חברות החשמל לשוק תשתיות התקשורת עשו זאת תחת פיקוח אדוק ומגבלות, כיוון שמדובר במונופול.

בנושא השוק הסיטונאי שהוועדה אמורה "לייצר" (שוק שבו שחקנים בשוק התקשורת יחכרו תשתיות מבעלות התשתית), קראה HOT לוועדה לבחון לשם מה הוא נוצר ומי צריך בדיוק אותו. HOT הזהירה מפני מצב שבו מנסים לייצר רגולציה עודפת במקום שבו אין כשל שוק, וטענה כי ההיפך הוא הנכון - ששוק התקשורת הוא שוק תחרותי מאוד.

לדברי HOT, צריך לעשות הכול כדי שמי שרוצה שוק סיטונאי ירחיב את השקעותיו ולא ייהנה מפירות חברות התשתית, שעל התשתיות שלהן הוא רוכב. HOT הזכירה כדוגמה את עולם הטלפוניה על גבי הפס הרחב (VOB) שאמנם ייצר תחרות, אך לא הביא לגידול בהשקעות ופירות התחרות שהביא גם הם לא משמעותיים.