מלחמת דת? צרפת הוציאה את ה"בורקה" המוסלמית מחוץ לחוק

הפרלמנט בפריס הכריע כי ייאסר ללבוש ברחובות צרפת את הלבוש המוסלמי המסורתי המכסה את גוף האישה כולה ■ סרקוזי: "הבורקה היא סמל לעבדות ולהשפלה"

כאילו לא די במלחמות הדת סביב המסגד בגראונד זירו - מתחם נפילת בנייני התאומים, עכשיו מתגלה זירת קרב חדשה: רחובות פריז.

הפרלמנט בצרפת הכריע היום כי הבורקה, לבוש איסלמי מסורתי המכסה את גוף האישה מכף רגל ועד ראש, יוצא אל מחוץ לחוק. ההצעה לאסור על לבישת הבורקה נתמכה בעיקר על ידי מפלגתו של הנשיא ניקולא סרקוזי בפרלמנט, כאשר סרקוזי עצמו גם כן התייחס בעבר לנושא וכינה את הבורקה "סמל לעבדות והשפלה".

כעת משאושרה ההחלטה באופן ראשוני, יובא החוק האוסר על לבישת הבורקה לדיון במועצה החוקתית לפני שייכנס לתוקפו. בצרפת צופים כי אכיפת החוק החדש תתאפשר בתוך פרק זמן של כשישה חודשים.

לבישת הבורקה תיאסר לא רק על תושבי צרפת אלא גם על תיירים ומבקרים זרים, והפרה של החוק תביא לתשלום קנס של כ-150 אירו. בפרלמנט הכינו עצמם גם לאפשרות שיקומו מנהיגים דתיים שיקראו להימנע מקיום ההוראות החוקיות בתחום - וקבעו כי העונש במקרה זה יהיה עד שנה מאחורי הסורגים וכן קנס כספי של עד 30 אלף אירו.

נשים מהמיעוט האיסלמי בצרפת הגיבו בזעם להחלטה וטענו כי מדובר בפגיעה בחופש הדת שלהן וכן ביכולת הביטוי העצמי שלהן. לדברי מנהיגים בעולם האיסלמי, מדובר בלבוש מסורתי בו מתאפיינות חלק מהנשים במגזר כתוצאה מרצון אישי "להעמיק בעבודת הדת", כהגדרתם.

כמה מהנשים שרואינו לערוצי הטלוויזיה מסרו כי יעדיפו להישאר בבית ולבקש מחברים ובני משפחה לערוך עבורן את הקניות - מאשר לצאת לרחובות צרפת כשהן חשופות פנים.