מנכ"ל IBM תוקף את HP: "לא שירתו כהלכה את בעלי המניות"

בהתבטאות נדירה אמר מנכ"ל IBM, סם פלמיסאנו כי חבילת העזיבה הנדיבה ממנה נהנה הרד, 34.6 מיליארד דולר, היא טעות קשה של HP

יצרנית ציוד המחשבים IBM מתגאה לרוב בתואר שהוצמד לה כ"חברת הטכנולוגיה המשעממת בעולם". מנכ"ל החברה, סם פלמיסאנו, החליט לקחת את הדימוי הזה צעד נוסף קדימה ובהופעה פומבית נדירה אתמול (ג') קרא לחברות אחרות בעמק הסיליקון להיות יותר משעממות בעצמן.

פלמיסאנו כיוון את חיציו בעיקר כלפי יצרנית המחשבים HP, והביע את ספקותיו כמעט לגבי כל היבט בהתנהלותה - החל ממדיניות המיזוגים והרכישות שלה, וברמת ההשקעה שלה בפיתוח טכנולוגיות חדשות, וכלה בטיפולה בפרשת פיטוריו של מנכ"לה לשעבר, מרק הרד.

פלמיסאנו אמר כי חבילת העזיבה הנדיבה ממנה נהנה הרד, 34.6 מיליארד דולר, היא טעות קשה של HP - בייחוד משום שהרד הצטרף לענקית התוכנה אורקל זמן קצר לאחר עזיבתו את HP בעקבות חקירה פנימית שהתנהלה נגדו בחשד להטרדה מינית. "הם הוציאו המון כסף רק כדי לגלות שהוא הצטרף לחברה מתחרה זמן קצר אחרי שעזב", אמר פלמיסאנו באירוע שערך העיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל", "אני לא חושב שזה שירת את האינטרס של בעלי המניות ב-HP", אמר.

פלמיסאנו תקף גם את אסטרטגיית הרכישות של HP ועל החברה שבניהולו העיד כי היא "מוציאה סכומים הגיוניים" על הרכישות אותן היא מבצעת. הוא הוסיף, כי היה מעדיף לדבוק בעיקרון של החזרת ערך למחזיקי המניות באמצעות דיבידנד ורכישה עצמית של מניות, על פני ביצוע רכישות "שחצניות", כדבריו. "אני מבין שאני משעמם ומיושן. אני כבר לא אמונה למנכ"ל HP", אמר בצחוק.

פלמיסאנו בן ה-59, הודיע שהוא "לא מתכוון ללכת לאף מקום בקרוב", כאשר נשאל האם הוא מתכוון לפרוש. לסיום, התלוצץ על אופיים המשתלח של הדברים שאמר באירוע ואמר: "עכשיו אתם יכולים להבין למה ב-IBM מעדיפים שלא אדבר הרבה".