דוד ברודט ירוויח 150 אלף שקל כיו"ר דירקטוריון בנק לאומי

היו"ר החדש, שנכנס לתפקיד ב-4 באוגוסט במקומו של איתן רף, יהיה זכאי למענק שנתי החל משנת 2011 וייתכן גם שבגין שנת 2010

בנק לאומי דיווח היום (ה') על תנאי ההתקשרות עם דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון הבנק החדש, שנכנס לתפקיד ב-4 באוגוסט במקומו של איתן רף. ברודט ירוויח ב-3 השנים הקרובות שכר חודשי של 150 אלף שקל - שכר דומה, אגב, לזה שמקבל מקבילו בבנק הפועלים יאיר סרוסי. ברודט יהיה זכאי למענק שנתי החל משנת 2011 וייתכן גם שבגין שנת 2010.

ברודט יהיה זכאי גם לתנאים סוציאליים כמקובל בחוק - הפרשות קופות גמל ופיצוי פיטורים; קרן השתלמות; הודעה מוקדמת ותקופת הסתגלות, הוא יהיה מחוייב לתקופת צינון; יקבל תנאים נלווים כמו החזר הוצאות, רכב ונהג צמוד ושאר תנאים כמקובל. במקרה של סיום יחסי העבודה בין הצדדים ברודט יהיה זכאי לפיצויים בסך 150% מהמשכורת האחרונה כפול מספר שנות כהונתו, בנוסף לזכויות שבקופת הפיצויים ובקופת התגמולים (ובסה"כ 250% פיצויים).

נזכיר כי ההודעה על מינויו של ברודט ב-22 ביולי, סיימה סאגה בת חצי שנה בה הפעילו המועמדים האחרים (אהוד שפירא ומשה דברת) לובי, נפגשו עם הדירקטורים וניהלו קמפיין לכל דבר ועניין. מנכ"ל לאומי גליה מאור לה השפעה רבה מאוד על הדירקטורים, לא היתה מעורבת בבחירה והקפידה ככל הידוע לשמור על ניטרליות.

ברודט הוא מנכ"ל האוצר ויו"ר בנק מזרחי לשעבר. הוא נבחר בקלות בסיבוב הראשון לאחר שזכה בשבעה קולות של דירקטורים מתוך 12 דירקטורים שהשתתפו בהצבעה.