סימן חיובי לכי"ל: קיטון משמעותי במלאי האשלג בצפון אמריקה

לאחרונה קיבל השוק אינדיקציה חיובית בדמות העלאת מחירים משמעותית בשיעור של 50 דולר לטון קצר על מכירות אשלג בצפון אמריקה

אינדיקציה חיובית מאוד נוספת לכי"ל : אמש, לאחר סיום המסחר בארה"ב, פורסמו נתוני המלאי המעודכנים של יצרניות הדשנים בצפון אמריקה מהם עולה כי ישנה האצה משמעותית במגמת הקיטון במלאי האשלג אצל היצרניות בצפון אמריקה.

נתוני סוף אוגוסט 2010 כבר מגלמים ירידה משמעותית למדי של 502 אלף טון אשלג (לעומת סוף יולי) ולמעשה מלאי האשלג בצפון אמריקה כיום הינו ברמה זהה לממוצע ההיסטורי בחמש השנים האחרונות.

נזכיר, כי בסוף יולי ירד מלאי האשלג בשיעור של 174 אלף טון, ובחודש שלפני כן - בשיעור מתון יחסית של כ-56.5 אלף טון לעומת סוף חודש מאי. כלומר, אם במהלך החודשים מאי ואפריל ניתן היה להבחין בהיפוך מגמת הקיטון מלאי האשלג בצפון אמריקה, הרי שכעת חזרנו למגמת קיטון מואצת מאוד במלאי האשלג אצל היצרניות בצפון אמריקה, על רקע הקדמת קניות מצד חקלאים ודילרים שנותרו עם רמות מלא נמוכות, ונוכח עונת זריעת האביב אשר השנה היתה מוקדמת יחסית בצפון אמריקה.

נתוני מלאי הדשנים בצפון אמריקה המעודכנים הן בהחלט אינדיקציה חיובית וחזקה נוספת להתאוששות מהותית וברת-קיימא בשוקי האשלג הגלובאליים. עוד יצוין כי לאחרונה קיבל השוק אינדיקציה חיובית בדמות העלאת מחירים משמעותית בשיעור של 50 דולר לטון קצר על מכירות אשלג בצפון אמריקה (לרמת מחירים חדשה של 440 דולר לטון קצר בשוק זה). הניסיון מלמד, כי לאחר שהיצרניות בצפון אמריקה מעלות את מחירי האשלג בשוק המקומי שלהן, הצעד הבא שלהן הינו העלאת מחירי האשלג למשלוח מחוץ לצפון אמריקה.