עיכוב בעסקת "מעריב": רכיב לא העביר 10 מיליון דולר במועד שנקבע

רכיב כבר העביר לעיתון מקדמה של 5 מיליון דולר ■ בהודעה לבורסה דיווחה מעריב החזקות כי יתרת התשלום תועבר ב-4 באוקטובר ■ בתום העסקה יחזיק רכיב ב-44% ממניות החברה

עיכוב נוסף בהשלמת עסקת "מעריב ". חברת מעריב החזקות הודיעה לבורסה הבוקר (א') כי זקי רכיב, בעל המניות החדש בעיתון, מבקש לדחות את השלמת הסכם שותפתו ל-4 באוקטובר, אז יעביר 10 מיליון דולר נוספים.

החברה דיווחה כי "עד לתום יום העסקים של ה-16 בספטמבר 2010 רכיב לא העביר את יתרת התשלומים להם התחייב בהסכם ההשקעה, קרי סכום של 7 מיליון דולר המהווה את יתרת סכום ההשקעה, וכן סכום של 3 מיליון דולר המהווה את ההלוואה על-פי הסכם ההשקעה, ולפיכך הסכם ההשקעה לא הושלם".

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", רכיב כבר העביר מקדמה לעיתון לפני ערב ראש השנה, על מנת לאפשר תשלום משכורות לעובדי העיתון. גובה המקדמה עמד על 5 מיליון דולר.

עד להשלמת העסקה נתקל רכיב בקשיים, בעיקר מול בנק הפועלים אשר "מעריב" מחזיק מולו חוב של למעלה מ-100 מיליון שקל. לאחר שהגיע לפשרה מול הבנק, הצליח רכיב להעביר סכומי כסף ראשוניים ל"מעריב", אולם כעת, כאמור, הוא מבקש ארכה נוספת בהשלמת העסקה.

במסגרת ההסכם בין הצדדים לרכיב יש יד חופשית בניהול מצבת העובדים של העיתון בשנה הראשונה לכניסתו כשותף שווה למשפחת נמרודי ולהכשרת היישוב בעיתון. ב-12 החודשים הראשונים לכניסתו לעיתון, תהיה לרכיב יד חופשית ובלעדית לשכירת עובדים, בכירים כזוטרים, ללא התערבות של שותפיו. כמו כן, רכיב תר אחר מקום חלופי למערכת העיתון, ככל הנראה במתחם רמת-החי"ל בתל-אביב.

בתום השלמת העסקה אמור רכיב להחזיק 44% ממניות החברה, כמו עופר נמרודי והכשרת היישוב שיחזיקו גם הם 44%. 12% מהמניות ייוותרו בידי הציבור.