כי"ל: העלאת המלצה ממיטב בעקבות הזינוק במחיר התירס

מחיר היעד החדש, 50 שקל, עדיין נמוך בכ-3% ממחיר המניה בבורסה ■ עשויה להפגע מעלייה בשיעור התמלוגים למדינה, עלייה בהיצע האשלג או ירידה במחיר הנפט

כלכלני בית ההשקעות מיטב החליטו להעלות את מחיר היעד למניות כי"ל מ-45 ל-50 שקל, בעקבות עלייה חזקה במחיר התירס. האנליסט גלעד אלפר אמנם ממליץ, תשואת שוק" על המניה אבל גם המחיר החדש נמוך בכ-3% ממחיר המניה בבורסה כעת.

אלפר מציין שמחיר התירס עלה בכ-50% מאז יוני 29 וביום שישי חצה את קו ה-5 דולר לבושל. הסיבה העיקרית לנסיקה במחיר היא כי השוק צופה שתפוקת התירס בארה"ב נמצאת במגמת ירידה מ-165 בושל לאקר ל-160 בושל לאקר, וזאת בעיקר בשל שטפונות שסילקו מהקרקע את הדשן החשוב ביותר - חנקן.

אמנם כרגע משרד החקלאות האמריקאי צופה תפוקה של 162.5 בושל אבל ירידה נוספת לכיוון ה-160 תוריד את המלאי בארה"ב אל מתחת לקו הפסיכולוגי של מיליארד בושל. סיבה נוספת לעלייה במחיר התירס נעוצה בחולשת הדולר האמריקאי, כנראה כתוצאה מהדפסת הכסף המסיבית בארה"ב. לכך יש להוסיף כי מאחר שהביקוש לתירס בארה"ב מונע בעיקר ע"י צריכת אתנול, המצב הכלכלי במדינה זו כמעט שלא פוגע בביקוש למוצר.

אלפר, לכן, העלה את תחזית מחיר האשלג שלו בשנת 2011 מ-380 דולר לטון ל-420 דולר, העלה את רווחיות האשלג מ-42% ל-50% והעלה את כמות האשלג מ-5.3 מיליון טון בשנת 2011 ל-5.5 מיליון טון.

למרות ההמלצה הפושרת, במיטב מציינים כי לכי"ל תשואת דיבידנד של 5% לערך, היא נהנית מהגנתיות נדירה (בהשוואה לסקטורים אחרים) הנובעת מתעשיית האתנול, ויש לה אפילו יתרון על רקע הדפסות הכסף המסיביות בארה"ב הפוגעות בערך הדולר.

מה עלול בכל זאת לפגוע במנייה? עלייה בשיעור התמלוגים למדינה, עלייה בהיצע האשלג - כתוצאה מצעדים של BHP, ברזיל או של סין, וירידה חדה במחיר הנפט.

אלפר צופה שכי"ל תציג השנה מכירות של כ-5.85 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.1 מיליארד דולר. ב-2011 צפויות ההכנסות לצמוח לכ-6.47 מיליארד דולר והרווח לכ-1.3 מיליארד דולר.