קרן המטבע הבינלאומית מאמינה באירלנד: "לא צריכה עזרה"

זאת לאחר שבסופ"ש התערב ה-ECB במסחר באג"ח האיריות לאחר שהתשואות בהן זינקו לשיא על רקע הערכות של ברקליס כי "האופציה הטובה ביותר של הממשלה תהיה פנייה לסיוע"

קרן המטבע הבינלאומית, ה-IMF אמרה היום (א') כי "אירלנד אינה צריכה עזרה" , זאת על רקע השמועות שנפוצו בשוק כי ממשלת אירלנד תזדקק סיוע חיצוני על מנת לעמוד בהתחייבויותיה. הזעזוע גרם לקפיצת תשואות האג"ח האיריות ביום ו' ל-6.5% וחוזי הביטוח מפני חדלות פירעון על האג"ח האיריות זינק לשיא חדש.

בסוף השבוע האחרון נאלץ הבנק האירופי המרכזי (ECB) להתערב במסחר בשוק האג"ח, כדי לייצב את שוק האג"ח האיריות, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בודדים, לאחר שסקירה של ברקליס קפיטל קבעה כי "אם התנאים המאקרו כלכליים יחרגו מתרחיש ההבראה הבסיסי שלנו, האופציה הטובה ביותר של הממשלה תהיה - פנייה לסיוע".

למרות שהריבית על החוב הממשלתי של אירלנד הגיע לשיא של כל הזמנים, משרד האוצר מתכוון להמשיך במכירת אג"ח ממשלתיות חדשות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר ביום שלישי הקרוב. במכרז תמכור הממשלה אג"ח ל-4 ול-8 שנים. ובבנקים מעריכים כי כדי למכור את הסחורה הזו, תצטרך דבלין להעלות את הריבית שהיא משלמת למשקיעים באג"ח שלה.