המגדלים בבת-ים ממשיכים להתרבות: 3 מגדלים חדשים בתכנון

אושרו להפקדה שתי תוכניות בבת-ים - האחת כוללת מגדל מגורים בן 42 קומות ומגדל משרדים בן 29 קומות ברובע העסקים של העיר, והשנייה כוללת מגדל בן 25 קומות

המגדלים ממשיכים להתרבות בבת ים. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב אישרה היום להפקדה שתי תוכניות בבת ים, האחת כוללת מגדל מגורים בן 42 קומות ומגדל משרדים בן 29 קומות ברובע העסקים של העיר והשנייה כוללת מגדל בן 25 קומות בשימושים מעורבים במגרש בו שכן קולנוע "סביון" שנהרס לפני שנים.

הוועדה, בראשות גילה אורון, אישרה היום את התוכנית הראשונה שהוגשה במסגרת המדיניות הכוללת לפיתוח רובע העסקים של בת ים. במסגרת התוכנית שאושרה היום, בהובלת היזם משה אהרוני, יוקמו שני מגדלים במרכז בת ים, על ציר הרכבת הקלה, בכניסה לרובע העסקים המתפתח. תוכנית זו חלה על שטח של 7 דונם בפינת הרחובות העבודה ממערב והחרושת מצפון. שני המגדלים בתוכנית, שנערכה על ידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון, יוקמו מעל קומת מסחר כשהאחד, בן 42 קומות, ישמש למגורים בהיקף של 185 יחידות דיור, מתוכן 70 דירות יהיו דירות קטנות בשטח של כ-60 מ"ר, והשני, בן 29 קומות, ישמש למשרדים בהיקף של 17 אלף מ"ר. בתוכנית יוקצו 800 מ"ר שטחי ציבור. שתי קומות המסחר יהיו בשטח כולל של 9,000 מ"ר, כולל 5,000 מ"ר מסחר מלווה לרחוב כמו בתי קפה, מסעדות, גלריות אמנות ומוסדות תרבות.

‏התוכנית השנייה בבת ים שאושרה להפקדה היום היא בהובלת היזמים האחים חסיד. תוכנית זו חלה במגרש בו שכן בעבר קולנוע "סביון" שנהרס, בשדרות העצמאות בעיר. המגרש הוא בשטח של כ-2 דונם בסביבת כיכר המצבה שבכניסה הצפונית לעיר. מדובר ברחוב מרכזי בעיר שמנקז אליו את עיקר הפעילות המסחרית בעיר. בעתיד יעבור ברחוב הקו האדום של הרכבת הקלה לשדרות ירושלים ביפו.

בשטח הקולנוע לשעבר יוקם מבנה בן 25 קומות לשימושים של מסחר, משרדים ומגורים, כולל 100 דירות. כן יוקם מועדון ספורט לשימוש הדיירים ותושבי האזור. תוכנית זו, שנערכה על ידי האדריכל אילן פיבקו, אף תקצה 20 מקומות חנייה לטובת הציבור ותשמור על אופיו של רחוב שדרות העצמאות כרחוב מרכזי ופעיל תוך הגדלה משמעותית של נפח הבנייה. תוכנית זו תרחיב את המדרכה לרוח של ארבעה מטר לצורך תכנון קולונדה מסחרית שתלווה שאלמנט עיצובי אחיד ועצי רחוב.