ברק בבית הלבן: מקטין בחשיבות סוגיית הבנייה בהתנחלויות

שר הביטחון אמר ליועץ לביטחון לאומי: "ההכרעות שישראל והפלסטינים עומדים לפניהם חשובות, דרמטיות והיסטוריות לאין ערוך מסוגיית הבניה באיו"ש"

שר הביטחון, אהוד ברק, הקטין בחשיבות הסוגיה של המשך הבניה בהתנחלויות בשיחה שקיים הערב (ב') עם היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, ג'ים ג'ונס, בבית הלבן.

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה לשכת השר, אמר ברק לג'ונס: "ההכרעות שישראל והפלסטינים עומדים לפניהן חשובות, דרמטיות והיסטוריות לאין ערוך מסוגיית המשך הבניה באיו"ש".

הדברים נאמרו בחלק מהשיחה שהוקדש למו"מ בין ישראל לפלסטינים ולדרכים שיאפשרו המשך התקדמות המו"מ תווך התגברות על סוגיית המשך הבניה בשטחים.

ברק הדגיש באזני ג'ונס את החשיבות הרבה של סידורי ביטחון בהסדר הקבע עם הפלסטינים על רקע הפיגועים שביצעו באחרונה גורמי טרור שמנסים לטרפד את המו"מ.

שר הביטחון דן עם גורמים בכירים נוספים בבית הלבן בהמשך העברת הנשק מאיראן וסוריה לחיזבאללה. הוא הביע דאגה עמוקה מעסקת הנשק שניחתמה בין רוסיה לסוריה, ובעיקר מהאפשרות שהנשק הרוסי שיימכר לדמשק עלול לזלוג לחיזבאללה כפי שקרה בעבר, ושייעשה בו שימוש נגד ישראל.

בשיחה עם ג'ונס דן ברק גם בצורך להדק את הסנקציות נגד איראן בעקבות הדיווח האחרון של משקיפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. שר הביטחון אמר: "איראן מוסיפה לתעתע בעולם כולו ולהמשיך להתקדם בתכנית הגרעין הצבאית למרות הסנקציות. אין ספק, שהסנקציות פוגעות באיראן, אולם איראן מושכת זמן. אני חוזר ואומר: מבחינת ישראל, כל האופציות חייבות להישאר על השולחן".