השורטיסטים האמינו ברציו: יתרות החסר על המניה נפלו ב-57%

גבעות לעומת זאת עוררה ספקנות: השורטים על המניה זינקו ב-30% תוך שבוע והסתכמו ב-27.75 מיליון שקל ■ השורטים על אבנר צמחו ב-32% בשבוע שעבר

על רקע הדרמה הגדולה במניות קידוחי הגז והנפט שהחלה כבר בשבוע שעבר, מסתמן כי השורטיסטים, סוחרי המכירות בחסר, דווקא גילו עניין במניית רציו ושלפו את יתרות השורט ממנה. בעוד שבשבוע המסחר שנחתם ב-7 בספטמבר הסתכמו השורטים על המניה בסכום כולל של 12.97 מיליון שקל - בסוף שבוע המסחר שעבר, ערב יום הכיפורים, הסתכמו יתרות השורט על המניה בסכום של 5.5 מיליון שקל בלבד. מדובר בירידה חדה של 57%.

עם זאת, מהדו"ח השבועי שפירסמה הבורסה לניירות ערך עולה כי שותפויות החיפושים גבעות ואבנר זכו להרבה פחות אמון מצד המשקיעים שבחרו דווקא להרחיב את יתרות השורט על המניות.

גבעות, כוכב המסחר המוקפאת, סיכמה את השבוע שעבר עם יתרות שורט בגובה של 27.75 מיליון שקל, עליה של כמעט 30% ביחס ליתרות השורט של השבוע הקודם שנחתמו ברמה של 21.44 מיליון שקל.

אבנר לעומת זאת סיכמה את השבוע עם יתרות שורט של 10.2 מיליון שקל לעומת 7.7 מיליון שקל ביתרות בשבוע שנחתם בתאריך 7 בספטמבר. מדובר בזינוק של כ-32% ביתרת המכירות בחסר על המניה.

שיאנית השורטים במדד המעו"ף אגב, גם השבוע, היא מניית פרטנר - המשקיעים בת"א הניחו סכום של לא פחות מ-93.98 מיליון שקל ביתרות השורט על מניית חברת הסלולר בשליטתו של איש העסקים אילן בן דב.