הערכות אנליסטים: "מלאנוקס אטרקטיבית לרכישה ע"י אורקל"

האנליסטי ראג'ש גהאי מ-ThnkEquity המליץ על מלאנוקס "קניה" עם מחיר יעד של 33 דולר, פרמייה של כ-82% מעל למחיר הסגירה של המנייה אתמול בנאסד"ק

"מלאנוקס עשויה להיות מועמדת אטרקטיבית לרכישה בעבור אורקל ", כך כתב הערב (ו') האנליסט ראג'ש גהאי מ-ThnkEquity ללקוחותיו. "אנו מאמינים כי הערותיו של לארי אליסון אמש, כי אורקל פתוחה לרכישת חברת שבבים עם מוצרים ומו"פ מצויינים, מכניסות את מלנוקס למוקד תשומת הלב בהתחשב בהנהגתה את תחום פיתוח מוצרי התקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד ( InfiniBand) ובהתחשב בתפקיד המרכזי של InfiniBand באסטרטגיה של אורקל להפריד את פעילות החומרה בעתיד".

בשבוע האחרון הודיעה אורקל על השקתה של Exalogic, תוספת החומרה האינטגרטיבית המאפשרת את השימוש בתקן האינפיניבנד במרכזי הנתונים של ארגונים ואשר מיועדים לקשר בין שרתי מחשב למערכות אחסון ולסייע בהעברת נתונים בין מערכות ממוחשבות בעלות הספקים גבוהים.

"בהתחשב בכך שמלאנוקס היא לדעתנו היא מובילת השוק הבלתי מעורערת בתחום האינפיניבנד, עם נתח שוק של 85% על פי הערכותינו, ובהתחשב בכך שאורקל מאמינה באופן ברור כי האינפיניבנד הוא אינטגרלי לאסטרטגיית החומרה שלה בעתיד, אנו מאמינים כי מלאנוקס עשויה להיות מועמדת פוטנציאלית אטרקטיבית לרכישה ע"י אורקל" אמר האנליסט והמליץ "קניה" עם מחיר יעד של 33 דולר למלאנוקס, פרמייה של כ-82% מעל למחיר הסגירה של המנייה אתמול בנאסד"ק.

מלאנוקס מייצרת מוצרי האצה מבוססי שבבים לתחום השרתים, ומוצריה משלימים את אלו של סאן מיקרוסיסטמס, אותה רכשה אורקל בשנה שעברה. אך סאן לא היתה היחידה, אורקל ביצעה 65 רכישות במהלך 5 השנים האחרונות, ואליסון הודיע אתמול כי החברה מתכננת לרכוש בקרוב 2 חברות נוספות - חברת תוכנה וחברת שבבים.

חברה נוספת שמגיבה היום בעליות בוול סטריט להערכות כי גם היא מועמדת לרכישה ע"י אורקל היא יצרנית השבבים AMD . אליסון ציין שאורקל מתכננת לרכוש חברות תוכנה נוספות המתמקדות בייצור מוצרים לתעשיות ספציפיות, כחלק מהתחרות שלה בענקית התוכנה SAP.