אפקט העדר בבורסה? המעו"ף בשיא והציבור ממשיך להיכנס

מיטב: הקרנות המנייתיות גייסו 60 מיליון שקל בשבוע החולף ■ לאחר 3.5 חודשים - פידיונות של 40 מיליון שקל בהיקף כלל קרנות הנאמנות

לאחר 3 חודשים וחצי רצופות של גיוסים, תעשיית קרנות הנאמנות רושמת שבוע של פידיונות. מסיכום השבוע המקוצר (לרגל חג הסוכות) של בית ההשקעות מיטב, עולה כי נרשמו פידיונות של כ-40 מיליון שקל בכלל תעשיית הקרנות. מהסקירה עולה, כי הפידיונות באפיק הממשלתי והקונצרני, יחד עם גיוסים נמוכים בקרנות אג"ח כללי - הם שהביאו לפידיונות.

מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.45 מיליארד שקל, המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.85 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.6 מיליארד שקל. התעשיה מנהלת נכון ל-21 בספטמבר כ-153.25 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

עם זאת, יצוין, הקרנות המנייתיות ממשיכות את המומנטום החיובי וגייסו בשבוע החולף כ-60 מיליון שקל: הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו כ-40 מיליון שקל, הקרנות הגמישות גייסו כ-30 מיליון שקל ואילו הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו פדיונות קלים של כ-10 מיליון שקל.

האפיק הממשלתי ממשיך לדמם ללא מעצורים

קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו אמנם עלייה קלה בקצב הגיוסים - כ-180 מיליון שקל (קצב גיוס יומי של כ-60 מיליון שקל), אך עדיין נמוך מהממוצע של החודשים האחרונים. בשבוע הקודםנרשם קצב גיוס יומי של כ-35 מיליון שקל, ובחודשים יולי-אוגוסט גוייסו כ-100-180 מיליון שקל ליום.

באפיק הממשלתי המומנטום השלילי נמשך לאחר שבוע נוסף של ירידות שערים: בשבוע החולף נרשמו פדיונות גבוהים יחסית - הקרנות השקליות פדו כ-100 מיליון שקל, ואילו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו פדיונות של כ-220 מיליון שקל.

לאחר הגיוסים הגבוהים במחצית הראשונה של החודש שבמהלכן גייסו קרוב למיליארד שקל, הקרנות הכספיות רשמו בשבוע החולף גיוס צנוע של כ-20 מיליון שקל בלבד. קרנות אגד חוץ גייסו כ-30 מיליון שקל, קרנות ממונפות ואסטרטגיות הוסיפו עוד כ-10 מיליון שקל.

קרנות
 קרנות