לאחר הפסקה ממושכת: האם קומברס תפרסם דו"חות בקרוב?

קומברס, נזכיר, היתה אמורה לפרסם דו"חות לפני כ-3 חודשים אולם דחתה את הפרסום ברבעון, לימים אלה

האם קומברס תפרסם הלילה, או בימים הקרובים, דו"חות מלאים של השנים האחרונות? ייתכן מאוד שזה יקרה. קומברס, נזכיר, היתה אמורה לפרסם דו"חות לפני כ-3 חודשים אולם דחתה את הפרסום ברבעון, לימים אלה.

קומברס, כידוע, לא מפרסמת דו"חות כספיים מלאים כבר שנים ונדרשה לתקן אחורה את הדו"חות משנת 2005 בשל פרשת הבקדייטינג המפורסמת.

לפני כחודש וחצי שלח מנכ"ל החברה, אנדרי דהן, מכתב לעובדים בו הוא דיבר על מהלך קיצוצי הוצאות שמתכננת ההנהלה ובמהלכו יפוטרו מאוד עובדים. במקביל שכרה החברה את בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס על מנת לבחון חלופות שונות לגיוס הון בשל "לחץ מזומנים".

המכתב צורף לדו"ח שהוציאה קומברס ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) ובו נתונים כספיים חלקיים למחצית הראשונה של שנת הכספים שהסתיימה ביולי. החברה הדגישה בעיקר את הירידה בצבר ההזמנות במחצית הראשונה, אך היא צפתה עלייה בצבר במחצית השנה השנייה (השנה הפיסקאלית של קומברס מסתיימת ב-31 בינואר 2011).

קומברס עוסקת בפיתוח תוכנות למפעילות תקשורת. נכון לסוף הרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-31 ביולי, בקופת המזומנים של קומברס שכבו 327 מיליון דולר, ירידה של 12% לעומת 371 מיליון דולר ששכבו בקופת החברה בסוף אפריל. במילים אחרות, קומברס "שרפה" 44 מיליון דולר ברבעון. יתרה מזאת - בסוף ינואר הו ברשות החברה 448 מיליון דולר, כך שבתוך חצי שנה הצטמקה קופת המזומנים ב-27%. 194 מיליון דולר מתוך המזומנים שנותרו לקומברס בסוף יולי הושקעו ב-ARS (ני"ע בעלי ריבית משנתה הנקבעת במכרז).

לפני כשבוע מכרה קומברס לחברת טי.יו.אי.סי השקעות, שבשליטת ג'ורג' חורש, קרקעות ברעננה בכ-31 מיליון דולר כך שקופת המזומנים של החברה צפויה לגדול בקרוב.