קבוצת זארה במו"מ לקבלת הזיכיון למותג פולו ראלף לורן

מותג האופנה היוקרתי מנוהל מזה 12 שנה ע"י קבוצת סקאל ■ סקאל בתגובה: "הידיעה אינה נכונה, מדובר בשמועה זדונית"

קבוצת זארה ישראל מנהלת משא-ומתן לקבלת הזיכיון למותג האופנה היוקרתי פולו ראלף לורן - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי קודם לכן בחנה החברה העולמית חברות נוספות בישראל לצורך מתן הזיכיון למותג בישראל.

מזה 12 שנים המותג משווק בישראל על-ידי קבוצת סקאל ספורט, שעלולה לאבד אותו לאור המשא-ומתן המתנהל.

קבוצת זארה ישראל מחזיקה במותגים זארה, פול אנד בר, ברשקה ומאסימו דיוטי. במסגרת המשא-ומתן עם קבוצת זארה התבקשה הקבוצה להציג תוכנית לשיווק המותג בישראל.

חברת פולו ראלף לורן, שנוסדה בשנת 1967, היא כיום חברה ציבורית הנסחרת בבורסה של ניו-יורק. מייסד החברה, ראלף לורן, משמש גם כיום כיו"ר החברה.

פרט למותג פולו, החברה מחזיקה במספר מותגי יוקרה נוספים וכן משווקת אביזרי אופנה. בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-5 מיליארד דולר. בתקופה זו רשמה החברה רווח תפעולי של 613 מיליון דולר ורווח נקי של 406 מיליון דולר. יצוין כי מכירות המותג בעולם במחירים לצרכן גבוהות משמעותית, שכן מרבית פעילות החברה העולמית היא בזכיינות.

פולו ראלף לורן משווק בארץ, כאמור, על-ידי קבוצת סקאל שנמצאת בבעלות האחים סולי ומאיר סקאל. סקאל משווקת את המותג ב-3 חנויות מותג - בקניון רמת-אביב, בכיכר המדינה בתל-אביב ובקניון ארנה בהרצליה.

פרט לכך סקאל משווקת את המותג גם ברשת אמפוריום שבבעלותה וכן ב-50 נקודות סיטונאיות נוספות. המותג נמכר בישראל לצרכן גם ברשת מותגי היוקרה פקטורי 54 של קבוצת אלשרד ובחנויות מותגים נבחרות. ההערכות הן כי מחזור מכירות המותג בארץ עומד על 30-40 מיליון שקל בשנה.

קבוצת סקאל מחזיקה במגוון רחב של מותגי אופנה הכוללים, פרט לפולו ראלף לורן, גם את המותגים קנת קול, טימברלנד, נאוטיקה ו-GUESS. מכירות המותג פולו ראלף לורן מהוות כ-8% ממחזור הפעילות של הקבוצה. הקבוצה עצמה מפעילה גם מספר רשתות קמעונאיות, ובראשן רשת אמפוריום המונה 28 חנויות ברשת, שתי חנויות לילדים, 3 חנויות עודפים וחנות דיוטי פרי. כמו כן מפעילה הקבוצה את רשת נאוטיקה המונה 15 סניפים, רשת טימברלנד המונה 10 סניפים, רשת סקאל ספורט המונה 8 סניפים, 4 סניפי קנת קול ו-3 סניפים של המותג BEBE.

קבוצת זארה סירבה להגיב לידיעה.

דוברת סקאל מסרה בתגובה: "הידיעה אינה נכונה, מדובר בשמועה זדונית. חברת סקאל תמשיך לייצג באופן בלעדי את המותג בישראל, כפי שעשתה בהצלחה ב-12 השנים האחרונות. בימים אלה מתבצע שדרוג סניף הדגל בכיכר המדינה בהשקעה של מיליון דולר. כמו כן, החודש הוכפל שטח החנות של מותג פולו ג'ינס בקניון ארנה. הנהלת קבוצת סקאל חזרה השבוע מפגישת קולקציה שוטפת, בה בוצעו הזמנות עתידיות לעונת קיץ 2011".