מי דחתה הצעת רכש בסך 290 מ' ד' מוריפון וזינקה בכ-50%?

וריפון הציעה לרכוש את Hypercom ב-5.25 ד' למניה ■ מנכ"ל החברה" זו ההצעה אופורטוניסטית שכוונתה להפריע בפעילות העסקית, אשר הצליחה לנגוס בנתחי שוק של וריפון"

מניית חברת Hypercom (סימול: HYC) מזנקת הערב (ה') בוול סטריט בקרוב ל-50% לרמה של 6.2 דולר למניה המשקף לה שווי של כ-335 מיליון דולר, תוך שכבר בשעה הראשונה של המסחר ריכזה מחזור חריג. כל זאת, לאחר שהחברה דחתה את הצעת הרכש שהגישה לה חברת וריפון .

הבוקר הודיע דירקטוריון החברה כי הוא דוחה את הצעת הרכש בטענה כי המחיר שוריפון הציעה לה, 5.25 דולר למניה, המשקף לה שווי של כ-290 מיליון דולר, הוא נמוך מדי. לדברי החברה היא מאמינה כי ההצעה היתה "אופורטוניסטית והתכוונה להפריע בפעילות העסקית, אשר הצליחה לנגוס בנתחי שוק של וריפון במספר שווקים". החברה גם מסרה כי היא מצפה שתוצאות הרבעון השלישי יעלו על התחזיות של וול סטריט להכנסות של 112 מיליון דולר.

"אנו מאמינים כי וריפון ניסתה, בתזמון הגשת ההצעה לפני פרסום הדוחות של הרבעון השלישי, לנצל את כך שתוצאות הרבעון השני שלנו הושפעו מבעיות בשרשרת ההאספקה אשר נפתרו" אמר מנכ"ל Hypercom, פיליפ טארטבול בהצהרתו.

" נכון לעת עתה Hypercom חווה את הצמיחה החזקה ביותר בשנים האחרונות בביקושים העולמיים ואנו מתמקדים בהפיכת הביקושים האלה להכנסות במחצית השניה של 2010.

בנוסף הודיעה החברה על מינויו של טום לודוויג לדירקטוריון החברה באופן מידי, על רקע הסכם קודם שחתמה החברה עם חברת ההשקעות פרנסיסקו פרטנרס שהלוותה לה סך של 60 מיליון דולר בשנת 2008. לודוויג משמש כ-COO של פרנסיסקו.

החברה גם הודיעה כי הדירקטוריום אימץ את תוכנית הזכויות למחזיקי המניות, שלדברי החברה יעזור בהגנת החברה כנגד הצעת רכש עוינת. כמובן שבשוק מצפים כי אם תירכש החברה לבסוף, היא תירכש בתמורה למחיר גבוה יותר מזה שהציעה לה וריפון.