רנו חושפת מחירי "הפלואנס החשמלית" שתשמש את בטר פלייס

תעלה ללקוחות האירופאים כ-127 אלף שקל אחרי מע"מ ולפני הטבות מס ■ עלות החכירה החודשית של הסוללה תהיה כ-40 אירו ■ ובישראל?

בתערוכת פריז, שנפתחה אתמול (ה'), חשפה רנו רשמית לראשונה את מדיניות התמחור באירופה של המשפחתית החשמלית פלואנס, שתהיה הרכב העיקרי של חברת בטר פלייס בישראל בשלב הראשון. ברוב מדינות אירופה, שבהן אין מס קנייה על רכב אלא רק מע"מ, תעלה המכונית 26 אלף אירו בהתאם לרמת הגימור (כ-127 אלף שקל), ולפני זיכויי מס על רכב עם "אפס פליטה", שמשתנים ממדינה למדינה.

ברוב מדינות אירופה תשווקה המכונית עם סוללה קבועה ולא ניתנת לשליפה כמו בפלואנס הישראלית כאשר רנו תספק ללקוחות "מתאם טעינה" להגנה על רשת החשמל הביתית. טעינה באמצעות הרשת הביתית תמשך בין 6 ל-8 שעות. עלות החכירה החודשית של סוללה באירופה היא כ-40 אירו לחודש. על פי הודעת רנו. הרכב יוצע ב-7 צבעים שונים ורמת האבזור התקנית שלו תכלול בין השאר מערכת ניווט "חכמה" עם מסך LCD, בקרת אקלים אוטומטית ועוד.

השאלה הגדולה היא כמובן עד כמה רלוונטי התמחור הזה לישראל. מצד אחד, בטר פלייס היא לקוחה אסטרטגית, והניסוי שלה חיוני להצלחת הפרויקט החשמלי הגלובאלי של רנו. לפיכך אפשר לצפות לתמחור מיוחד עבור השוק הישראלי. מנגד, אף יצרן לא רוצה לסבסד מכוניות ובוודאי לא "לשבור את השוק" של המכונית הנמכרת ביותר שלו בישראל הפלואנס 1.6 ליטר בנזין. לפיכך אפשר לצפות למחיר דומה לזה של הפלואנס-בנזין עם אבזור מקביל.

רנו פלואנס ZE החשמלית
 רנו פלואנס ZE החשמלית