אפריקה מזנקת 7%; יובל בן-זאב העלה את המלצתו ל"תשואת יתר"

זאת עם מחיר יעד של 28 שקל - פרמיה של 36.5% על מחיר הבסיס הבוקר ■ מפנה זרקור לחברות-הבנות: אפי פיתוח שווה עד פי 2, ודניה סיבוס "אטרקטיבית מאוד"

לאחר שהיה הראשון להוציא המלצת "מכירה" עם מחיר יעד של 35 שקל למניה על אפריקה שבשליטת לב לבייב בשיא זוהרה, מתקן הבוקר (א') יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים את המלצתו ומעדכן אותה ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 28 שקל, פרמיה של 36.5% על מחיר הבסיס הבוקר באחד-העם.

בסקירה מקיפה כותב בן זאב כי הוא צופה שורה של אבני דרך חיוביות לאפריקה ב-12 החודשים הקרובים לאחר המשבר העמוק אליו נקלעה. בן זאב נוקב בפתיחת קניון רוסיה, פירעון מוקדם של אג"ח כ"ה, השלמת מכירת כביש 6, השלמת עסקת דניה סיבוס ואפריקה מגורים,, השכרת המשרדים במתחם אוזרקובסקיה במוסקבה והנפקת אפי אירופה כאבני הדרך המרכזיות כאמור.

זרקור לחברות הבנות: "אפי פיתוח מהווה הזדמנות השקעה"

בן זאב מפנה זרקור מיוחד לחברות הבנות בקבוצת אפריקה ישראל. הוא מעריך כי מניית אפי פיתוח, אשר מרכזת את פעילותה של אפריקה ברוסיה, מהווה הזדמנות השקעה על בסיס ההנחה כי היא שווה בין 1.32 דולרים ל-1.67 דולרים לעומת מחיר נוכחי של 85 סנט למניה.

בן זאב רואה פוטנציאל באפריקה נכסים, אשר יוצאת מההקפאה בה היתה נתונה תקופה ארוכה, לדבריו. הוא מעריך כי במחירי השוק הנוכחיים גם אפריקה נכסים מגלמת פוטנציאל השקעה לטווח הבינוני. ביחס לדניה סיבוס מעריך בן זאב כי היא מניה אטרקטיבית, אפילו אטרקטיבית מאוד, אם כי מדובר בחברה קטנה עם שווי שוק של כ- 370 מיליון שקל בלבד. מניית החברה, על פי בן זאב, לא מבטאת את עודפי ההון הקיימים בחברה ולא את השווי הכלכלי של ההחזקה בכביש 431.

בן זאב מדגיש כי ההחלטה בדבר השקעה במניית אפריקה אינה פשוטה. לכאורה, מסביר בן זאב, אפשר לטעון שהמניה מגלמת פרמיה משמעותית על השווי הסחיר של החזקותיה של כ-9 שקל למניה. עם זאת, הצבת שווי הוגן עבור החזקות החברה מביא למסקנה שהמניה מתומחרת בחסר (בשווי הוגן כאמור של 28 שקלים למניה) ומכאן נובעת המלצת "תשואת היתר".

בשולי הדברים נכתב כי ההערכה של כלל פיננסים היא כי מגמת חזרתם של משקיעים מוסדיים להשקעה במניה תהיה איטית במקביל להחזרת האמון בהנהלת החברה וביכולתה לממש את הפוטנציאל הקיים בה.