גליה מאור לא לבד: בנק לוידס הבריטי צפוי למנות אישה בראשו

וייר בת ה-48, בעלת תואר במתמטיקה, מרוויחה יותר ממיליון ליש"ט בשנה, אם לשלושה ויכולה לזכות בקרוב בכבוד להיות האישה הראשונה שתעמוד בראשות בנק מוביל בבריטניה

כאשר קבוצת לוידס הבריטית מחפש מחליף למנכ"ל היוצא אריק דניאלס, שמה של הלן וייר עולה כמועמדת מובילה לזכות בתפקיד, כך דיווח היום (א') עיתון ה"אובזרוור" הבריטי. וייר בת ה-48, בעלת תואר במתמטיקה, מרוויחה יותר ממיליון ליש"ט בשנה, אם לשלושה ויכולה לזכות בקרוב בכבוד להיות האישה הראשונה שתעמוד בראשות בנק מוביל בבריטניה.

וייר, שעומדת היום בראש חטיבת הבנקאות הקמעונית של לוידס, נחשבת למועמדת הטבעית החלפת את דניאלס, אשר בחודש שעבר הודיע שהוא יפרוש בתור מנכ"ל. בעבר, היא כיהנה כסמנכ"לית כספים בלוידס מאז מארס 2004.

התחרות על התפקיד צפויה להיות קשה וצמודה. הקבוצה התחייבה לערוך חיפוש "פנימי, חיצוני ובינלאומי", במטרה למצוא את המועמד המתאים ביותר לאחד התפקידים הבכירים המבוקשים ביותר במדינה.

לפי הדיווח "אובזרוור", וייר לא הסתירה מעולם את נחישותה להגיע לפסגה. "אני אוהבת את מה שאני עושה... הייתי רוצה לזכות במשרה הבכירה", אמרה וציינה שהיא פחות מתרגשת מהזכייה בתואר "הבוסית הראשונה של בנק בריטי מוביל".

נציין כי אצלנו דמות נשית כבר מככבת בראשות הבנק המוביל במדינה. גליה מאור מכהנת כמנכ"לית בנק לאומי מעל 15 שנה, וגם היא נשואה ואם לשלושה.