גם יפן מזהירה מפיגועים באירופה; מהן ההתראות המפחידות?

(עדכון) - מוקדי תיירות בולטים ברחבי אירופה עלולים להיות יעד להתקפה רב זירתית מתוזמנת ■ הוגברה ההבטחה על משפחת המלוכה הבריטית ■ ברלין ופריז במוקד ההתראות

רשת פוקס ניוז מפרסת היום (ב') כי 2 מקורות מודיעיניים מסרו לרשת כי היעדים האפשריים לפגיעה ע"י ארגון אל קעידה, בעקבותיהם הוציאה הרא"ב את אזהרת המסע לאירופה אתמול, כוללים מספר מוקדי תיירות בפריז ובברלין. ברשת ABC הוסיפו כי גם כ-5 נמלי תעופה אירופיים עלולים גם הם להיות יעד מועדף לפגיעה על ידי הטרוריסטים.

גורמים רשמים בארה"ב התריעו מפני האפשרות כי קבוצת הטרור בראשותו של בן-לאדן מנסה להוציא לפועל ארוע טרור במספר זירות דוגמת זה שאירע במומביי במערב אירופה.

קבוצת לוחמי ג'יהאד מהעיר הגרמנית המבורג היא המרכז שממנו יצאו מזימות ארגון אל-קעידה לפגוע באזרחים ברחבי אירופה, כך טוענים היום ארגוני מודיעין ברחבי העולם, לאחר ניתוח ההתרעות שפרסם משרד החוץ האמריקני. כתב רשת CNN יצא למסגד שממנו יצאה החבורה, אותו המסגד שהוציא את הקבוצה שביצעה את הפיגועים במגדלי התאומים במנהטן ב-11 בספטמבר.

ברשימת היעדים העלולים להוות יעד לטרוריסטים צויין מגדל אייפל, מלון היוקרה Adlon הקרוב לשער ברנדנבורג בברלין, כמו גם קתדרלת נוטר-דאם בפריז, תחנת הרכבת המרכזית בברלין, ובניין הטלוויזיה שבאלכסנדרפלאץ שבברלין. אחד הגורמים הרשמיים אמר כי האבטחה הוגברה בסביבות המשפחה המלכותית בבריטניה.

אחרי אזהרת המסע שהוציאה אתמול ארה"ב, ממשלת יפן מזהירה היום (ב') את אזרחיה השוהים או המתכוונים לטייל באירופה מפני פעולות טרור אפשריות ביבשת. כך מדווחות סוכנויות הידיעות.

לשון האזהרה של יפן זהה לאזהרות שניפקו ממשלות ארה"ב ובריטניה לאזרחיהן. משרד החוץ היפני קורא לאזרחיו לגלות עירנות וזהירות במקומות תיירותיים ובאזורי תחבורה ציבורית המוניים.

פקיד ביפן אמר לסוכנות AP, כי מדובר בצעד יוצא דופן שטוקיו מוציאה אזהרה שכזו. בהתאם למדיניות משרד החוץ, הוא דיבר בתנאי על שמירה אנונימיותו.

אתמול הוציאה ארה"ב אזהרת מסע לאזרחיה מחשש של פעולות טרור של ארגון אל-קאעידה ושלוחותיו באירופה. היום דווח בתקשורת הזרה, כי אזרחים אירופים ממוצא פקיסטני מתאמנים בפקיסטן על מנת לחזור לאירופה ולבצע שם פעולות טרור.