קבלן תובע 66 מיליון שקל ממפלגת העבודה - לאחר שנתבע על-ידה

הקבלן ששון לוי, שנתבע ע"י העבודה על הפרת הסכם להקמת בניין משרדים בירושלים, טוען בתביעה שכנגד כי המפלגה לא מכבדת הסכמים שנחתמו עם מפא"י עוד בשנות ה-60

הקבלן ששון לוי, שנתבע ביוני על-ידי מפלגת העבודה בגין הפרת הסכם קומבינציה שנחתם איתו להקמת בניין משרדים בירושלים, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה שכנגד בסך 66.2 מיליון שקל.

כזכור, בית ארלוזורוב, חברת הנכסים של מפלגת העבודה, הגישה את תביעתה נגד לוי בסך 10 מיליון שקל וביקשה מבית המשפט להביא לביטול ההסכם, בטענה כי לוי לא החל בביצועו עד היום.

הכל כדי להתחמק

לוי טוען בתביעתו, באמצעות עו"ד דרור ברוטפלד, כי הפרשה החלה בתחילת שנות ה-60, כשהוא ואחיו המנוח עובדיה ביקשו להתקשר עם מפא"י (שהפכה לאחר מכן למפלגת העבודה) לרכישת מגרש שמורכב משני מגרשים ברחוב יפו בירושלים.

אולם לטענת לוי, למרות ההסכמות הברורות במסגרת ההסכם, החלו מפא"י ובית ארלוזורוב לעשות הכול כדי להתחמק מתנאי ההסכם, בניסיון להוציא מהאחים כספים נוספים ותנאים טובים יותר ממה שהושג וסוכם בהסכם.

למרות זאת המשיך עובדיה, כפי שנכתב בתביעה שכנגד, במאמציו לקידום הפרויקט במגרש בשנות ה-70, ונענה לבקשת המפלגה להעניק לה שטחים בפרויקט ברוממה.

שורשי התסבוכת

לפי התביעה, שני האחים המשיכו לשלם למפלגה מיליוני לירות על חשבון התמורה ולפעול לתכנון הפרויקט. אולם המפלגה, טוען לוי, העלתה תנאים נוספים בכתב ב-1977, ולאחים התברר כי באמצע שנות ה-70 הועברו הזכויות באחד המגרשים לחברת דיור ב.פ, תוך הפרת ההסכם.

בעקבות התסבוכת ניהלו הצדדים משא-ומתן, שבסופו סוכם כי האחים ירכשו את המגרש מידי דיור ב.פ., ותוקן ההסכם עם מפא"י.

בתביעה נטען עוד כי גם בהמשך ניסתה המפלגה להוציא מלוי כספים נוספים, תוך דרישות חדשות והפרות חוזרות ונשנות של הסיכומים מצד המפלגה.

עו"ד שאול ברגרזון, המייצג את בית ארלוזורוב, מסר כי "התביעה היא מוגזמת, מופרכת וחסרת בסיס".