לייפוייב: שת"פ עם הצבא הגרמני לטיפול בחולים במכשיר BST

צבא גרמניה יחל לבצע ניסויים קליניים במכשיר של החברה ■ המנכ"ל אפרגן ל"גלובס": "מדובר בהישג שתהיה לו התפתחות; כעת עדיין לא ניתן לאמוד פוטנציאל המכירות"

חברת הביומד לייפוייב , העוסקת במכשור רפואי, דיווחה היום (ג') על הסכם לשיתוף פעולה עם הצבא הגרמני באשר למכשיר ה-BST של החברה שמיועד לריפוי פצעים כרוניים. שיתוף הפעולה בא לאחר השלמת סדרה של בדיקות ודיונים עם נציגי הצבא הגרמני מביה"ח הצבאי בעיר ULM.

כאמור, שיתוף הפעולה יכלול טיפול בחולים עם פצעים כרוניים על ידי מכשיר ה-BST. מקביל יערכו רופאי בית החולים הצבאי סדרה של ניסויים קליניים ומחקרים עם מכשיר ה-BST לרבות מחקר ממוקד בתחום האותות החשמליים והקשרם למערכת העצבים ופצעים, וזאת במימון מלא של הצבא הגרמני.

ד"ר מישל אפרגן אמר היום ל"גלובס", כי "עדיין אנו לא יכולים לאמוד את פוטנציאל המכירות העתידי". אני בטוח שתהיה גם התפתחות בכיוון זה, אבל בשלב זה מדובר בהישג מבחינת הכרה בינלאומית, כאשר הצבא הגרמני גילה עניין והתחייב להתחיל בניסויים משותפים עם החברה וטיפול בחולים באמצעות המכשיר שלנו. שיתוף הפעולה עם גוף חזק ורחב כמו הצבא הגרמני יקדם את המחקר הקליני ומעיד על אמון בטכנולוגיית המכשיר הייחודית".

כן הוסיף אפרגן, כי "מובילי קבוצת המחקר מצבא גרמנניה התרשמו מתוצרת הניסויים והפרסומים המדעיים לגבי פעולת מכשיר ה-BST, לפיכך מצאו לנכון לבצע את שיתוף הפעולה במימון מלא. תוצאות הניסויים כשיושלמו יוצגו במסגרת מערכת הבריאות של צבא גרמניה ויהוו נדבך חשוב בהפצתו של המכשיר בגרמניה ובאירופה".

ה-BST של לייפוייב מיועד לטיפול בפצעים כרוניים באמצעות גירוי חשמלי, המעודד את תאי העור להתחלק וכך לרפא את הפצע. בימים אלה החברה פועלת למימוש הליכי אישור תקן ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) למוצר שלה.