האם יחסי אולמרט-מרגלית ייחשפו במחזה של אמנון דנקנר?

תיאטרון ‎הקאמרי יעלה מחזה של העיתונאי והסופר אמנון דנקנר, שמגולל את סיפור יחסיהם של 4 חברים - פוליטיקאי, בעל הון ושני עיתונאים ■ דנקנר: "זה ממש לא מכוון כלפי מישהו"

זו עשויה להיות אחת ההצגות המרתקות ביותר שעלו באחרונה: תיאטרון הקאמרי עומד להעלות בעונת 2011 את מחזהו הראשון של העיתונאי והסופר אמנון דנקנר. המחזה עוסק ביחסיהם של 4 חברים - פוליטיקאי, שני עיתונאים ובעל הון. המחזה, לדברי דנקנר, הוא בדיוני ואינו מבוסס על אנשים אמיתיים או על פרשיות ציבוריות.

"זה ממש לא מכוון כלפי מישהו", אומר אמנון דנקנר ל"גלובס", "זה סיפור על חברות ועל יחסים של 4 חברים".

דנקנר דוחה אם כך את הדמיון המתבקש ליחסיו עם מי שנחשב לחברו הטוב, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, וליחסי שניהם עם העיתונאי דן מרגלית, אשר הפנה את גבו לחברות.

מרגלית הפך בשנים האחרונות לגדול מבקריו של אולמרט, ויחסיו עמו נותקו לאחר שנים של נאמנות. מרגלית תלה את שינוי יחסו לראש הממשלה לשעבר, שנחשד בפלילים, בהתנהלותו במלחמת לבנון השנייה. למשוואה במחזה, כאמור, מתווסף גם בעל הון.

עדנה מזי"א תביים

שותפתו של דנקנר לכתיבת המחזה היא הסופרת איריס לעאל ("אושר פתאומי", "אש בבית"), ואת ההצגה צפויה לביים עדנה מזי"א.

בימים אלה, מאשרים בקאמרי, החלו בתהליך העבודה על המחזה, לאחר שדנקנר ולעאל השלימו את כתיבתו. "אני מקווה שגמרנו את העבודה", אומר דנקנר, ולדבריו בקרוב תחל עבודת הליהוק וההעמדה.

דנקנר עזב את כס עורך "מעריב" ב-2007. ספרו "ימיו ולילותיו של הדודה אווה" הפך לרב-מכר, והוא כותב טור שבועי ב"מעריב". בימים אלה הוא עומד לצלם תוכנית לערוץ 1, תוכנית לטלוויזיה החינוכית ועונה שנייה לתוכנית של זכיינית ערוץ 2 קשת, "פולישוק". "יש חיים אחרי המוות", אמר בתגובה.