הנהלת האו"פ: "כוח לעובדים" הוא הארגון היציג ולא ההסתדרות

במכתב רשמי שהעבירה הנהלת האוניברסיטה הפתוחה נטען כי כוח לעובדים מייצג 676 חברי סגל אקדמי, ואילו ההסתדרות מייצגת רק 384 חברים

ההסתדרות נחלה היום (ד') תבוסה ראשונה לארגון החדש שקרא עליה תיגר, "כוח לעובדים": ל"גלובס" נודע כי הנהלת האוניברסיטה הפתוחה (או"פ) פנתה היום אל שני ארגוני העובדים, וקבעה כי כוח לעובדים הוא הארגון היציג שמייצג את מרבית עובדי הסגל האקדמי - זאת לאחר בדיקה יסודית של הנתונים שהועברו אליה מצד שני הארגונים.

המשמעות של ההודעה: הנהלת האו"פ, שחתמה כבר על הסכם קיבוצי עם כוח לעובדים בראשי תיבות, תחתום על הסכם רשמי וסופי בזמן הקרוב. כזכור, המנחים והמרכזים של האו"פ הצטרפו לפני שנתיים אל כוח לעובדים וניהלו מאבק ממושך, שכלל בין היתר שביתה בת חודשיים.

לאחרונה נכנס המו"מ עם ההנהלה למסלול חיובי, ולפני כחודש גיבשו הצדדים טיוטה להסכם קיבוצי שמבטיח תוספת שכר של 24% למנחים, רצף העסקה ומנגנון למניעת פיטורים שרירותיים. במקביל, ההסתדרות הכללית, בראשות עופר עיני, טענה כי היא צירפה אליה מאות מנחים ומרכזים, ולמעה היא הארגון היציג של הסגל האקדמי הזוטר.

בהסתדרות שלחו מכתב דחוף לנשיאת האו"פ, פרופ' חגית מסר-ירון, ודרשו ממנה להפסיק לאלתר את המו"מ עם כוח לעובדים. למרות הדרישה הזו, בערב חג סוכות האחרון חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי בראשי תיבות, שחתימתו הסופית הותנתה בבדיקת הייצוגיות של שני הארגונים.

כעת, הנהלת האו"פ הודיעה כי בבדיקה שערכה הסתבר כי כוח לעובדים מייצגים 676 חברי סגל אקדמי, לעומת 384 בלבד שמייצגת ההסתדרות. כמו כן, ההסתדרות נמנעה מהעברת טפסי ההצטרפות של העובדים אליה, והסתפקה בשמות המצטרפים בלבד.

"לאור האמור לעיל, הרינו להודיעכם כי בכוונת האוניברסיטה להתייחס לכוח לעובדים כארגון העובדים היציג לגבי הסגל האקדמי הזוטר לכל דבר ועניין, על כל המשתמע מכך" - כך כתבה היום עו"ד אפרת בירן, ממשרדו של נחום פינברג.

על פי כל ההערכות, ההסתדרות מתכוונת לפנות באופן דחוף אל בית הדין הארצי לעבודה, כדי שזה יוציא צו מניעה נגד חתימת ההסכם. כפי הנראה, ביה"ד יתקשה לערער על החלטת האו"פ - למרות נטייתו בעבר לטובת ההסתדרות הכללית ועמדותיה.