רבנים: שבועונים חרדיים נותנים במה להטפה לגיוס בני ישיבות

השבועון החרדי "המשפחה" ערך כנס בהשתתפות סטנלי פישר, בו נידון שילוב החרדים בשוק העבודה ■ הרב אלישיב: "העיתון נתן במה להשמעת דעות הרסניות של אישים אנטי-דתיים"

‎‎הופעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בכנס בנושא יציאת חרדים לשוק העבודה הציתה את הרחוב החרדי.

‏העיתון הליטאי "יתד נאמן" פרסם לא פחות מ-3 מאמרי מערכת כמחאה על תופעת "השבועונים" החרדיים, כשברקע כנס בשם "חרדים 2010" שערך השבועון החרדי הפופולרי "המשפחה", ובו נידון בהרחבה נושא שילוב החרדים בשוק העבודה.

‏‏בין הרבנים שהוקיעו את השבועונים נמצא גם בכיר הרבנים בעדה החרדית, הרב יוסף שמואל אלישיב. לפי "יתד נאמן", העיתון המשויך לחצרו של הרב, בעריכת הכנס יש "פריצת גדרים נוספת שניכרה בתכני העיתונים הללו".

ב"יתד נאמן", שיצא נגד מוספי החג של השבועונים, נכתב "בין היתר הופיעו ראיונות מצולמים של אישים אנטי-דתיים, שקיבלו בעיתון במה נרחבת להשמעת דעותיהם ההרסניות. בכמה מקרים נעשה הדבר בצורת מפגשים ייחודיים בין דמויות שליליות אלה ובין אישים חרדיים, ואף ביקור במוסדות תורה של אישים המטיפים לגיוס בני הישיבות".

‏עוד נכתב כי "אחד העיתונים פרסם 'מוסף מיוחד' שנקרא 'חרדים 2010', אשר הופך את נושא היציאה לעבודה לעניין רצוי ומבוקש, שראוי להפכו לנושא מרכזי עם הצגת שלל האפשרויות העומדות בנושא זה". על-פי הרב אלישיב, קריאת העיתונים עשויה לגרום לנזק "חינוכי".‏

‏לפני החגים ערך עיתון "המשפחה" כנס בנושא תעסוקת חרדים, ובו התארח גם פישר. במהלך הדיונים אמר פישר כי "החברה הישראלית צריכה לעזור למצוא דרך לאפשר לחרדים להגיע למצב שבו אחוז גדול של האוכלוסייה החרדית ייצא לעבודה, תוך שמירה על כללי חייה. זה לא רק התפקיד שלכם, אלא גם התפקיד שלנו".

בכנס לקחו חלק גם שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. ‏‏‎‎‏