ניו-פארם בדרך לבורסה: תנפיק לפי שווי של 230 מיליון שקל

‎‎רשת הדראגסטור, שנמצאת בבעלות קבוצת המשביר לצרכן וחברת ישאל, החלה בהכנת תשקיף לקראת הנפקה ■ ניו-פארם מונה כיום 65 סניפים, מהם 7 בתוך סניפי המשביר

‎‎רשת הדראגסטור ניו-פארם בדרך לבורסה. ל"גלובס" נודע כי הרשת החלה בהכנת תשקיף לקראת הנפקה ואף פנתה לחתמים שיובילו את ההנפקה, ביניהם לכלל פיננסים. ההערכות הן כי הכוונה היא להנפיק את החברה לפי שווי של 230 מיליון שקל.

‏‏רשת ניו-פארם נמצאת בבעלות קבוצת המשביר לצרכן (68.33%) וחברת ישאל (31.67%) שבשליטת רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה.

בדצמבר 2007 השלימה המשביר לצרכן את רכישת השליטה בניו-פארם. המשביר שילמה 42.5 מיליון שקל תמורת 33% מהמניות, ואילו יתר המניות (35%) הועברו אליה בתמורה להעברת כל פעילות הקוסמטיקה של המשביר לניו-פארם, לרבות העברת נכסים שונים המהווים חלק מפעילות זו.

‏ככל הידוע, ההחלטה לגשת להנפקה באה מצדו של אלרואי. ברקע עומד הסכם בין אלרואי למשביר, ולפיו הצדדים יעשו "כל שביכולתם" כדי להנפיק את החברה בתוך 3 שנים ממועד השלמת רכישת השליטה בחברה על-ידי המשביר, דהיינו, דצמבר 2010.

‏ההסכם גם קובע כי במקרה שבתקופה זו לא תושלם הנפקה, כי אז לאלרואי תעמוד הזכות לחייב את המשביר לרכוש ממנו את אחזקותיו בחברה, חלקן או כולן, בפעם אחת בהתאם לשווי ההוגן. במקרה כזה, התשלום עבור מניותיו של אלרואי יתבצע במזומן או בתמורה למניות המשביר, וזאת על-פי בחירת המשביר. למשביר ניתנה אופציה לדחות בנסיבות מסוימות את מועד המימוש בשתי תקופות, האחת 6 חודשים והשנייה 3 חודשים.

סניף ניו-פארם ניו פארם / צילום: סיון פרג'
 סניף ניו-פארם ניו פארם / צילום: סיון פרג'

‏רשת ניו-פארם מונה היום 65 סניפים, 7 מתוכם הם סניפים הפועלים בתוך סניפי רשת המשביר לצרכן. עד סוף השנה הנוכחית צפויה הרשת לפתוח 4 סניפים נוספים, בעיר באר-שבע, בקניון הנגב ושני סניפים בעפולה.

לרשת יש תוכנית לפתוח במחצית הראשונה של 2011 כ-8 סניפים, כאשר אחד הסניפים יפעל בתוך סניף של המשביר לצרכן.

‏בשנת 2009 הסתכם מחזור המכירות של ניו-פארם ב-1.055 מיליארד שקל, לעומת מחזור מכירות של 947 מיליון שקל בשנת 2008. ‏מקור כמחצית מההכנסות הוא במכירת מוצרי קוסמטיקה בחנויות ניו-פארם ובמחלקות הקוסמטיקה במשביר לצרכן. כרבע מההכנסות נובעות מפעילות בתי-המרקחת ומכירת תרופות. בשנת 2009 עמד הרווח התפעולי של החברה על 13.55 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-6.8 מיליון שקל.

‏במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו הכנסות ניו-פארם ב-512 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 508 מיליון שקל במחצית הראשונה 2009. הרווח התפעולי נחתך בתקופה זו בחצי והסתכם ב-3.3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.‏ ‏‎‎‏

תגובות חברת ישאל וקבוצת המשביר לצרכן לא התקבלו עד לפרסום הידיעה.